فرهنگ و هنر

نصب اسکلت هزارمین واحد احداثی زلزله‌زده در خوی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی:پس از گذشت چهار ماه از وقوع زمین لرزه (هشتم بهمن پارسال) در شهرستان خوی، از مجموع ۲ هزار و ۱۲۰ واحد تخریب شده، ۹۰ درصد واحدهای مسکونی احداثی شروع عملیات بازسازی داشته و در یک هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی احداثی عملیات پی کنی انجام گرفته است.همچنین در بیش از یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی اجرای فونداسیون، در یک هزار واحد مسکونی نصب اسکلت فلزی و در ۴۰۰ واحد مسکونی اجرای سقف به اتمام رسیده است.

جعفر برزگر در یک گفت‌وگو با خبرنگار آرمان خرد، درباره وضعیت بازسازی شهرستان خوی پس از زمین لرزه هشتم بهمن ماه سال قبل، اطلاعاتی را ارائه کرد. او اعلام کرد که از کل تعداد ۲ هزار و ۱۲۰ واحدی که دچار خرابی شده بودند، ۹۰ درصد از واحدهای مسکونی احداثی بازسازی شده‌اند و در یک هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی احداثی، عملیات پی کنی انجام شده است.

او افزود که در بیش از یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی فونداسیون اجرا شده و در یک هزار واحد مسکونی ساختمان‌های فلزی نصب شده است. همچنین، در ۴۰۰ واحد مسکونی ساختمان‌های سقفی کامل شده است.

برزگر ادامه داد و اعلام کرد که برای واحدهای مسکونی قدیمی نیز دستور کار تعمیرات در نتیجه زلزله هشتم بهمن ماه سال قبل برای مالکان صادر شده است. همچنین، منابع مورد نیاز برای ساختمان‌های مسکونی احداثی، از جمله میلگرد، سیمان و ماسه در منطقه تأمین شده و توزیع شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت که با حمایت و پیگیری استاندار آذربایجان غربی، ۵۰ درصد از منابع مالی و تسهیلات مورد تأیید هیات دولت برای بازسازی در این منطقه تأمین شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا