تصویریجامعه

ایران در پالنگان چشم انتظار جهانی شدن

عصر جمعه روستای گردشگری پالنگان از توابع کامیاران در استان کردستان میزبان ده ها هزار نفر از سراسر کشور بود که به بهانه مراسمی با عنوان «هزار دف» آمده بودند.

این مراسم با حضور مدیران استانی از جمله استاندار و معاونان و برخی مدیران کل ادارات با تولی گری فرمانداری کامیاران و حوزه هنری استان و سیاستگذاری اداره کل میراث فرهنگی برگزار شد.
بازرسانی از سازمان جهانی گردشگری هم در این مراسم حضور داشتند که قرار است با بررسی آیتم در مورد ثبت جهانی آن تصمیم گیری کنند.

در این مراسم دف‌نوازان با قرار گرفتن بر روی پشت بام خانه‌های پلکانی روستا و دف نوازی، مولودی کردند.

روستای پالنگان یکی از روستاهای هدف گردشگری از توابع شهرستان کامیاران با طبیعت زیبا و موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد بوده که امروز در مسیر جهانی شدن قرار گرفته است.

ویژگی‌های منحصر بفرد این روستا موجب شد که از میان ۱۵۰ روستای کشور که برای جهانی شدن به سازمان جهانی گردشگری معرفی شد در بین هشت روستای دارای شرایط جهانی شدن قرار بگیرد.

سال گذشته و براساس ارزیابی های انجام شده، از میان هشت روستای نامزد جهانی شدن، کندوان در آذربایجان شرقی رتبه اول و پالنگان رتبه دوم را بدست آورد و این روستا امسال نیز در میان روستاهای کاندید جهانی شدن قرار دارد و مسئولان در تلاش هستند در رتبه بندی امسال عنوان جهانی شدن را کسب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا