جامعهفرهنگ و هنر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی سردشت: سردشت دارای بیشترین اقامتگاه بوم گردی در آذربایجان غربی است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سردشت گفت: به‌مناسبت دهه فجر یک باب واحد بوم‌گردی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید و سردشت رتبه نخست تعداد اقامتگاه های بوم گردی استان را کسب کرد.

به گزارش آرمان خرد ، صلاح محمدی با اعلام این مطلب اظهار کرد: این واحد بوم‌گردی این اقامتگاه در مساحتی به متراژ ۴۰۰ مترمربع و با زیربنای ۲۴۰ مترمربع احداث شده و دارای ۶ اتاق با ظرفیت اقامت ۲۵ نفر اقامت شب است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سردشت با بیان اینکه برای دو نفر در این واحد اشتغال ایجاد شده است، افزود: برای راه‌اندازی این واحد بوم‌گردی ۳۵ میلیارد ریال بوده که پنج میلیارد ریال آن به‌صورت تسهیلات پرداخت شده است.

محمدی تصریح کرد: این دهمین اقامتگاه بوم‌گردی سردشت بوده که به بهره‌برداری رسیده و این شهرستان به لحاظ تعداد اقامتگاه های بوم‌گردی رتبه نخست آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده است.

افتتاح یک واحد بوم گردی در پیرانشهر
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیرانشهر نیز گفت: یک واحد بوم‌گردی به‌مناسبت دهه فجر با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریال در روستای چیانه این شهرستان به بهره‌برداری رسید.
سلیمان بشیری با بیان اینکه با افتتاح این واحد برای ٣نفر اشتغال ایجاد می‌شود، افزود: ظرفیت پذیرش این واحد اقامتی ۲۰ نفر شب اقامت است.

او گفت: با افتتاح این واحد بوم‌گردی تعداد واحدهای بوم‌گردی پیرانشهر به ٢مورد می‎‌رسد و در نظر است با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده این تعداد افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا