جامعهفرهنگ و هنر

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: زبان، ادب و فرهنگ کردی یکی از صفحات پرافتخار میراث ایرانی است

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از بخش‎های جدایی ناپذیر و صفحات پرافتخار در میراث ایرانی زبان، ادب و فرهنگ کردی است.
به گزارش پایگاه خبری آرمان خرد به نقل از کردپرس، از وزارت فرهنگ و ارشاد، سید محمد هاشمی، در اختتامیه جشنواره تئاتر خیابانی استانی ناله شکینه بوکان بیان کرد: هفتم تیر یادآور دو واقعه تلخ در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است؛ اول انفجار دفتر حزب جمهوری و شهادت شهید آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان و همچنین فاجعه غم انگیز بمباران شیمیایی و ناجوانمردانه مردم سردشت، یاد و خاطره ی شهدا و جانبازان این دو واقعه را گرامی می داریم.

معاون وزیر ارشاد در ادامه افزود: یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر و صفحات پر افتخار در میراث ایرانی ما، زبان، ادب و فرهنگ کردی است، اینگونه جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و رویدادها که در جای جای کشور ما برگزار می‌شود در جهت تقویت خرده فرهنگ‌های بومی موثر است که این مهم از سیاست‌های قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

او ادامه داد: جشنواره‌های مشابه این جشنواره که ما امروز در خدمت دوستان هستیم، دو ثمره مهم دارد؛ اول آنکه توجه به استان‌ها و شهرستان‌ها است و این از سیاستهای ضروری و بسیار مهم است و باید مورد توجه همه مدیران قرار گیرد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما هرچه تمرکز زدایی کنیم بیشتر سود خواهیم کرد، ظرفیت‌ها فقط در مرکز جمع نیستند و در گوشه گوشه کشور از استانها و شهرها تا شهرستانها و روستاها از ظرفیت‌های مستعد و توانمند پر است، هر چه بیشتر در این زمینه سرمایه گذاری کنیم سود بیشتری دریافت خواهیم کرد. بسیاری از سرمایه‌های فرهنگی و هنری امروز ایران زمین از دل همین شهرستان‌ها و روستاها بلند شده اند که امروز مایه افتخار ایران و ایرانی شده اند.

هاشمی گفت: ثمر دوم اینگونه رویدادها، مسئله نیروی انسانی و کشف استعدادهای جوان و نوجوان است، مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها همگی گذرا است و آنچه می‌ماند کشف، تقویت و تربیت نیروی انسانی مستعد و توانمند است که به عنوان باقیات الصالحات برای مدیران باقی خواهد ماند.

او در ادامه با اشاره به جشنواره تئاتر خیابانی ناله شکینه تاکید کرد: از مسئولان استانی خواهش دارم که این رویداد را رها نکنند و پس از برگزاری این اختتامیه سرمایه گذاری بر روی نیروهای مستعد شناسایی شده در این جشنواره را ادامه دهند. اینگونه رویدادها نیازمند یک دبیرخانه پویا و فعال است که با ظرفیت ها، شرکت کنندگان و علاقمندان در ارتباط مستمر باشد.

اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی ناله شکینه بوکان از صبح روز شنبه (4 تیرماه) در بوکان آغاز شد و ظهر روز دوشنبه (6 تیرماه) با رقابت ١٢ گروه نمایشی به پایان رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا