جامعه

کارگروه تخصصی رسانه‌های شهرستان بوکان تشکیل شد

کارگروه تخصصی رسانه‌های شهرستان بوکان تشکیل شد
🔻«حامد قدرتی» به عنوان دبیر کارگروه تخصصی رسانه‌های بوکان معرفی شد
نشست کمیسیون تخصصی «کارگروه رسانه‌های شهرستان بوکان» به منظور پیگیری و ساماندهی مطالبات صنفی خبرنگاران فعال و اصحاب رسانه منطقه بوکان با حضور همه اعضای مؤسس و نمایندگان رسانه‌های مستقل با رویکرد مردمی و صیانت از منافع عمومی در تاریخ 28 مرداد ماه 1402 در بوکان برگزار شد.
به گزارش دبیرخانه کارگروه تخصصی رسانه‌های شهرستان بوکان، مهم‌ترین شرح وظایف تشکیل کارگروه تخصصی رسانه‌های شهرستان بوکان تصویب ساز و کار مناسب برای تسهیل ارتباطات، هماهنگی و هم‌افزایی اعضای کارگروه، تصویب رویه‌های یکپارچه در ایفای امور صنفی، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی و حرفه‌ای در عرصه‌های رسانه و فرهنگ و هنر، انجام مسئولیت‌ها و وظایفی که بر پایه سیاست‌ها، قوانین و مقررات دیگر به کارگروه واگذار می‌شود، انجام مطالعات علمی و پژوهش‌های لازم برای توسعه مطبوعات و رسانه‌های حرفه‌ای با هدف ایجاد اتحاد، آگاهی بخشی و پیـگیری مطالبات صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه از راه تعامل و‌ گفت‌وگو‌ با دولت و در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران و ارائه گزارش عملکرد کارگروه هر سه ماه یک بار به دبیرخانه این کارگروه می‌باشد.
در نخستین جلسه رسمی این کارگروه با کسب اکثریت قاطع آرای هفت نفر از اعضای حاضر در کمیسیون تخصصی، آقای «حامد قدرتی» از روزنامه‌نگاران خوشنام، باسابقه و پیشکسوت رسانه‌های شهرستان بوکان به عنوان دبیر این کارگروه انتخاب و معرفی شد که مسئولیت کارگروه تخصصی رسانه‌های شهرستان بوکان را در سال جاری بر عهده خواهد داشت.
اعضای اصلی این کارگروه تخصصی رسانه که از صاحبان امتیاز، مدیران مسئول، سردبیران، دبیران سرویس، خبرنگاران، عکاسان و فعالان حوزه رسانه‌های نوشتاری، دیداری، شنیداری و الکترونیک تشکیل شده است؛ در واقع اتاق فکر رسانه‌های شهرستان بوکان محسوب می‌گردد و هدف نهایی آن ارائه راهکارهایی در زمینه‌های مختلف بر اساس آیین نامه تشکیل وظایف این کارگروه تخصصی می‌باشد.
پس از ارائه دیدگاه‌ها و طرح مطالبات مختلف صنفی که در مراسم روز خبرنگار در عصر 17 مرداد ماه 1402 که با حضور اکثریت خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان بوکان برگزار شد، نیازسنجی رسانه‌ها و جمع‌بندی نقطه نظرات حاضران به ضرورت تشکیل یک کارگروه تخصصی انجامید. کارگروه تخصصی رسانه‌های بوکان به عنوان هیئت رسیدگی کننده به موضوعات حرفه‌ای و مطالبات صنفی جامعه رسانه‌ای این شهرستان برای بررسی این موضوعات، برنامه‌ریزی و پیگیری مستمر، اعلام نتیجه و تصمیم‌گیری مراجع مرتبط با این مطالبات به صورت رسمی فعالیت می‌نماید.
اعضای اصلی «کارگروه  تخصصی رسانه‌های شهرستان بوکان» از تعداد 20 مجموعه رسانه‌ای معتبر شامل؛ هفته‌نامه «موکریان»، هفته‌نامه «موج ورزشی»، پایگاه خبری موکریان بوکان آنلاین، پایگاه خبری موکریان آنلاین، پایگاه خبری «پیشه‌وا»، ماهنامه رزگاری، کانال خبری بوکان آنلاین موکریان، صفحه اینستاگرامی بوکان آنلاین، هفته‌نامه ده‌نگی ولات، پایگاه خبری زریان، پایگاه خبری بوکان پرس. پایگاه خبری سنور، پایگاه خبری سردار بوکان، کانال خبری و پیج اینستاگرام رادیو بوکان، فصلنامه کورد نامه، پایگاه خبری صدای بوکان، پایگاه خبری صدای موکریان، پایگاه خبری صبح کُردستان، پایگاه خبری ورزش موکریان و چندین رسانه دیگر می‌باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا