جامعهخبرهای سیاسی

آیا بازهم مهاباد سرآمد خواهد بود دعوت خیرین مهاباد از شهروندان برای آزادی 18 محکوم مالی غیرعمد

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی آرمان خرد به نقل از  هاژه، جمعی از خیرین شهرستان مهاباد در زندان این شهر، نشستی تحت عنوان تلاش برای آزادی 18 زندانی این شهرستان برگزار کردند و طی آن از تمامی شهروندان، خیرین، بازاریان، مراکز و انجمن‌های خیریه برای پیوستن به پویشی فراگیر دعوت کردند.

در حال حاضر 18 محکوم مالی که تنها بدلیل بدهکاری به اشخاص در زندان بسر می‌برند، چشم به راه اجرای پویشی فراگیر برای رهایی از زندان و بازگشت به آغوش خانواده‌هایشان هستند.

یکی از مهمترین مسائلی که در رابطه با زندانیان وجود دارد، آسیب‌هایی است که گریبانگیر خانواده‌هایشان می‌شود و بر همین اساس جمعی از خیرین به زندان مهاباد دعوت شدند تا مقدمات اجرای پویشی ویژه برای این شهرستان اجرا گردد.

در تازه‌ترین اقدام یک محکوم مالی غیر عمد که بیش از 70 سال سن داشته، تنها بدلیل بدهی 6 میلیون و 200 هزار تومان در زندان بسر برده و با ورود خیرین مهابادی از بند رهایی یافته است.

جواد بنایی رییس دادگستری شهرستان مهاباد در حاشیه این نشست در گفتگو با خبرنگار هاژه اظهار کرد: در حال حاضر 18 محکوم مالی غیر عمد در زندان مهاباد بسر می‌برند که مبلغ کل بدهی آنها 10 میلیارد و 800 میلیون تومان است.

وی افزود: محکومان مالی غیرعمد را زندانیان بدهکار به افراد تشکیل می‌دهند که تنها بدلیل ناتوانی در پرداخت بدهی در زندان بسر می‌برند و محکومیت آنها مربوط به نزاع، دیه و قاچاق نیست.

بنایی تصریح کرد: شماره حسابی ویژه برای مهاباد تعیین شده و وجوه جمع آوری شده و یا واریز به این حساب تنها برای آزادی محکومان مالی غیرعمد این شهرستان هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: هر میزان وجوهی که شهروندان به این حساب واریز نمایند، 2 برابر آن نیز از سوی ستاد دیه تأمین خواهد شد و این امر فرصتی مغتنم برای نجات 18 خانواده مهابادی از آسیب‌های اجتماعی است.

رییس دادگستری مهاباد در ادامه اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری با کمک خیرین شهرستان 10 زندانی محکوم مالی از زندان آزاد شده‌ و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشته‌اند.

وی افزود: 3 زندانی محکوم به قصاص نیز با کمک ریش‌سفیدان و خیرین شهرستان از چوبه دار رهایی یافته‌اند.

بایرام شهبازی رییس زندان مهاباد نیز در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه تعداد محکومان مالی غیرعمد در زندان کم است و می‌خواهیم از ظرفیت شهرستان مهاباد که همواره در امور خیریه سرآمد است، استفاده کنیم تا این خانواده‌ها از زندان رهایی یابند.

وی افزود: این پویش که از چند روز گذشته آغاز شده تا مورخه 13 دیماه ادامه خواهد داشت و امیدواریم در آخرین روز این پویش شاهد آزادی تمامی محکومان مالی غیرعمد مهاباد باشیم.

شهبازی تصریح کرد: از رسانه‌های شهرستان و تعدادی از خیرین شهرستان در قدم اول دعوت شده تا مقدمات پیوستن سایر خیرین و شهروندان به این پویش فراهم شود و در روزهای آینده تلاشی فراگیر در سطح شهرستان و حتی فراتر از آن با دعوت خیرین مهابادی و سایر شهرهای همجوار صورت می‌گیرد تا خانواده 18 زندانی سرپرستان خود را در آغوش بگیرند.

وی با بیان اینکه این شماره حساب برای شهرستان مهاباد تعیین شده و در پایان پویش نیز شهروندان می‌توانند همیاری‌های خود برای آزادی زندانیان واریز نمایند، اضافه کرد: بدلیل تعهد ستاد دیه برای کمک 2 برابری وجوه جمع‌آوری شهروندان، از تمامی خیرین می‌خواهیم در بازه زمانی تعریف شده کمک‌های خود را واریز نمایند تا از این ظرفیت نیز استفاده شود.

خیرین شهرستان در ادامه این نشست ضمن تأکید بر اعتماد سازی و دعوت از خیرین، مراکز خیریه و نیکوکاری سطح شهرستان خواستار ورود شهروندان برای شرکت در این پویش برای حمایت از خانواده زندانیان مهاباد شدند.

خیرین مهاباد آزادی این 18 زندانی را سروسامان دادن به 18 خانواده در معرض آسیب توصیف کردند و گفتند: خانواده و فرزندان این افراد بیش از همه از آزادی سرپرست خانواده خوشحال خواهند شد.

شماره حساب ستاد دیه استان مختص مهاباد نزد بانک رفاه در قالب پویش خاتم سلیمانی به شرح زیر می‌باشد:

شماره حساب: 162066934
شماره کارت: 5894637000156569
شماره شبا: IR770130100000000162066934

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا