سایر

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از شیشه به عنوان عنصر سازه ای است. از پارتیشن ها به عنوان جداکننده فضاهای داخلی ساختمان های اداری و مسکونی استفاده می شود تا افراد علاوه بر آزادی، بتوانند با محیط بیرونی تعامل داشته باشند و نور به تمام قسمت های ساختمان نفوذ کند.

پارتیشن شیشه ای

کاربرد پارتیشن شیشه ای در طراحی داخلی و دکوراسیون منزل
پارتیشن ساخته شده از شیشه اکسید به عنوان جداکننده در فضای داخلی منزل و محل کار نصب می شود.

کاربرد پارتیشن شیشه ای در طراحی داخلی و دکوراسیون منزل
کاربرد پارتیشن شیشه ای در طراحی داخلی و دکوراسیون منزل
کاربرد پارتیشن شیشه ای در طراحی داخلی و دکوراسیون منزل
پارتیشن شیشه ای خانگی

امروزه با توجه به کوچک شدن فضاهای نشیمن و اداری، استفاده حداکثری از فضا بسیار مهم است و به همین دلیل استفاده از پارتیشن های شیشه ای در خانه به جای دیوارهای بتنی، آجری یا چوبی افزایش یافته است. پارتیشن شیشه ای بهترین راه برای تقسیم بندی و تمایز فضای داخلی ادارات و ساختمان های مسکونی است.استفاده از پارتیشن شیشه ای در خانه حداکثر دید بصری ایجاد می کند و نور به تمام فضاهای داخلی خانه منتقل می شود. پارتیشن های شیشه ای از یک قسمت ثابت و یک قسمت متحرک تشکیل شده است که می توان از آن به عنوان درب نیز استفاده کرد. امکان نصب انواع درب های ریلی و لولایی (تاشو) بر روی پارتیشن ها مانند درب شیشه ای، درب چوبی و … وجود دارد.
استفاده از پارتیشن شیشه ای در منزل هیچ محدودیتی ندارد و انواع پارتیشن ها را می توان در ساختمان های مسکونی، ویلاها و ادارات مانند اتاق خواب، سرویس بهداشتی شیشه ای، آشپزخانه، هنرستان، فضاهای کاری و … استفاده کرد. همچنین می توان از پارتیشن های داخل سرویس بهداشتی برای جداسازی و محافظت از دیگر قسمت های سرویس بهداشتی در برابر خیس شدن استفاده کرد که در سال های اخیر بسیار محبوب شده است.

پارتیشن شیشه ای

مزایای پارتیشن شیشه ای خانگی
استفاده از پارتیشن های شیشه ای در منزل دارای مزایای منحصر به فردی است که در زیر به مهمترین آنها اشاره شده است:

انتقال نور به محیط
مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر مصالح ساختمانی
امکان نصب آسان بدون نیاز به زیرساخت خاص
امکان حذف در هر زمان
امکان تمیز کردن آنها با مواد شوینده
شفافیت منحصر به فرد
نمایش فضای خانه بزرگتر
امکان استفاده از لیوان و پروفیل به رنگ دلخواه
سفارشی سازی پارتیشن ها با توجه به دکوراسیون داخلی منزل
در تمام قسمت های خانه قابل استفاده است
انواع پارتیشن شیشه ای
پارتیشن های شیشه ای انواع مختلفی دارند که با توجه به فضای موجود می توان از آنها استفاده کرد. انواع پارتیشن شیشه ای عبارتند از:

پارتیشن تک شیشه
پارتیشن دو شیشه ای
پارتیشن شیشه ای اداری باز (بدون سقف)
پارتیشن شیشه ای فریم لس
پارتیشن شیشه ای قاب دار
پارتیشن شیشه های رنگی و مات (پارتیشن شیشه های رنگی، مات یا طرح دار)
پارتیشن شیشه ای ریلی (پارتیشن با درب ریلی)
پارتیشن تک شیشه
پارتیشن شیشه ای تک جداره یکی از پرکاربردترین مدل های پارتیشن شیشه ای می باشد که در طرح های مختلف رنگی، مات، ریلی، فریم لس، قاب و اپن اداری در منازل و ادارات قابل نصب و اجرا می باشد. معمولا برای این نوع پارتیشن ها از شیشه سکوریت با ضخامت 10 میلی متر استفاده می شود و با صلاحدید کارفرما و برای افزایش ایمنی امکان شیشه لمینت نیز وجود دارد.

پارتیشن شیشه ای تک جداره

پارتیشن دو شیشه ای
پارتیشن های شیشه ای دو جداره اکسیدی بیشتر برای پارتیشن بندی و تقسیم بندی فضاهایی که نیاز به کنترل صدا دارند استفاده می شود، زیرا این نوع پارتیشن ها نسبت به مدل های تک جداره عایق صوتی بهتری هستند. در ضمن به دلیل استفاده از 2 لایه سکوریت با ضخامت 6 میلی متر و پروفیل های ضخیم تر، از استحکام بیشتری نسبت به پارتیشن های تک جداره برخوردار هستند. پارتیشن های دوجداره در مدل های مختلف قاب دار، فریم لس، رنگی و مات قابل نصب و اجرا می باشند.

نکات مهم در انتخاب پارتیشن شیشه ای برای منزل

در انتخاب پارتیشن شیشه ای برای منزل خود باید به نکات مختلفی از جمله قیمت، عایق بودن، قابلیت محدود کردن دید و ابعاد توجه کنید تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. در زیر به این نکات مهم می پردازیم:

عایق صدا

از جمله تفاوت هایی که برای این سیستم ها وجود دارد بحث عایق صدا است. اصولاً این موضوع بسیار مهمی است که بستگی به نوع استفاده در سازمان ها دارد، مثلاً در پارتیشن های شیشه ای تک جداره که دارای سیستم فریم کامل و نوارهای آب بندی هستند و درب ها داخل صندوق و صندوق قرار می گیرند. می توان 60 درصد عایق صدا را در نظر گرفت.

از نظر عایق صدا، پارتیشن های دوجداره نسبت به پارتیشن های تک جداره توانایی بیشتری دارند یا در برابر صدا توانایی بالاتری دارند، البته این موضوع چندان با واقعیت مغایرت ندارد و به طور خلاصه می توان گفت که همانطور که در به طور کلی، بافل های دو جداره عمدتاً بین 10 هستند. آنها صدا را تا 20٪ بیشتر کنترل می کنند و نمی توان فرض کرد که 100٪ توانایی کنترل صدا را دارند.

قیمت

هزینه پارتیشن

و برای فضاهایی با محفظه های زیاد و مساحت کم مناسب نیستند در حالی که پارتیشن های تک جداره با ضخامت 2 و نیم سانتی متر برای هر فضایی مناسب هستند.

دید را محدود کنید

با پارتیشن های دوجداره یکی از ویژگی های آن امکان نصب کرکره در داخل سیستم و بین دو جداره است که از نظر محدود کردن دید قابلیت بهتری دارد چرا که می توانید در زمان های مختلف دید را محدود کرده و یا کاملا باز بگذارید. اما در پارتیشن های تک لایه با استفاده از فیلم پنجره و استیکرهای تزیینی امکان کنترل و محدود نمودن دید را می توان ایجاد کرد و می توان گفت که انتخاب و گزینه بسیار مناسبی برای فضاهای اداری است که می توان از آن استفاده کرد. کاربری های مختلف و برای انواع فضاها مناسب است.

شرکت تترافرم با بیش از یک دهه تجربه در زمینه طراحی و ساخت پارتیشن شیشه ای برای ادارات و منازل به عنوان جداکننده فضای داخلی، سالن های ورزشی، استخر، فضای لابی، ورودی و سالن اجتماعات و همچنین سایر سازه های شیشه ای مدرن از جمله مانند نرده های شیشه ای، درهای شیشه ای، دوش های شیشه ای، پله های شیشه ای و غیره. آماده ارائه خدمات به معماران و کارفرمایان محترم می باشد. برای مشاهده پروژه ها و کسب اطلاعات بیشتر به سایت پارتیشن شیشه ای تترافرم  https://www.tetraform.com/product/%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D8%B4%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%A7%DB%8C/ مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا