جامعه

افتتاح نمایشگاه قدیمی ترین یافته‌های باستان‌شناسی شمالغرب ایران در مهاباد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد از افتتاح نمایشگاه کهن‌ترین یافته‌های باستان‌شناسی شمال غرب کشور در موزه مردم‌شناسی مهاباد با قدمت ۵۰ تا ۷۰۰ هزار سال پیش خبر داد.

به‌گزارش  آرمان خرد ، واحد جولایی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در این نمایشگاه ابزارهای سنگی دوران پارینه سنگی مکشوفه از مهاباد به نمایش گذاشته شده است که نشان از وجود انسان در این منطقه و رشته کوه های زاگرس است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد افزود: در این نمایشگاه آن دسته از ابزارهای پارینه سنگی رونمایی شد که قدمت آنها به ۵۰ تا ۷۰۰ هزار سال پیش می‌رسد.

جولایی اظهار کرد: این ابزار آلات سنگی با این قدمت و تاریخ در کشور منحصر بفرد بوده و نمونه آنها در سایر نقاط کشور کمتر از انگشتان دست است.

او با بیان اینکه این ابزار آلات برای اولین بار به نمایش گذاشته شده است، گفت: تمام این ابزار آلات توسط کارشناسان و باستان شناسان بزرگ جهان و دانشگاه های معتبر از جمله کلن آلمان و بوردو فرانسه تایید شده است.

او گفت: این نمایشگاه تا پایان تعطیلات نوروز در موزه مهاباد برپا بوده و علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا