جامعهفرهنگ و هنر

افتتاح نمایشگاه پوشاک ایرانی و اسلامی در ایلام

نمایشگاه پوشاک ایرانی و اسلامی با عنوان «بهار در بهار» به مناسبت ماه مبارک رمضان در ایلام افتتاح شد.

به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت حوزه هنری، سازمان بسیج هنرمندان، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، انجمن خوشنویسان، انجمن هنرهای تجسمی، انجمن سینمای جوانان و انجمن مد و لباس استان نمایشگاه پوشاک ایرانی و اسلامی با عنوان «بهار در بهار» برپا شد.

نمایشگاه کتاب و فروشگاه علوم قرآنی، مد و لباس و حجاب و عفاف (لفاف خورشید) و نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی با موضوعات قرآنی و عرضه محصولات فرهنگی هنری از جمله بخش های جنبی این نمایشگاه است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این آیین عنوان کرد: تنوع مد و لباس متناسب با ذائقه جوانان ما یکی از راههای مقابله با سرمایه گذاری های دشمن در عرصه حجاب و عفاف است و ضرورت دارد جوانان لباسی که دوست دارند را با معیارهای قانونی و شرع انتخاب کنند.

حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار افزود: کسانی که فروشنده این چنین لباسهایی هستند تا جایی که می توانند در قیمت آنها مراعات کنند و خیرینی هم که می توانند، به این عرصه ورود کنند چرا که دشمن سرمایه گذاری کرده است، طبیعتاً خیرین هم باید پای کار بیایند چرا که خیلی ها دوست دارند چادر و حجاب اسلامی داشته باشند ولی چون نمی توانند تامین کنند نیاز هست که مورد مساعدت قرار بگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در سخنانی عنوان کرد: بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب که بی حجابی را حرام شرعی و سیاسی دانستند و تکلیفی که ما به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی و دبیر ساماندهی مد و لباس داشتیم، خودمان را بر آن داشتیم با راه اندازی این نمایشگاه اولین لبیک را بگوییم.

علی هوشمند توضیح داد: اولین جلسه کارگروه مد و لباس استان دیروز در همین مکان برگزار شد و در همین راستا با همکاری بسیج هنرمندان در نیروی انتظامی و فراجای استان و همینطور حوزه هنری انقلاب اسلامی و انجمن مد و لباس و نهادهای مردمی فعال در حوزه تولید طراحی و عرضه محصولات حجاب و عفاف این نمایشگاه تدارک دیده شده است.

به گزارش کردپرس، این نمایشگاه از امروز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه لغایت پنج اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در دو نوبت صبح و عصر در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد میزبان علاقمندان و عموم شهروندان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا