جامعه

دستگیری بیش از ١٠ هزار سارق در آذربایجان غربی/ بیشتر آنها معتادان بودند

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در این استان طی سال گذشته بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰‌ سارق دستگیر شدند که ۶۷ درصد آنها معتاد بودند و ۲۳۵ میلیارد تومان اموال از این سارقان کشف شد.

سردار رحیم جهانبخش روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۱ هزار مورد تصادف در استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود ۹درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: در سال گذشته ۵۸۷ نفر در تصادفات جاده ای آذربایجان غربی فوت شده اند که ۸۰درصد فوتی ها جوان هستند.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه اکثر سرقت‌ها در آذربایجان‌غربی سرقت خُرد و توسط معتادان انجام می‌شود، اظهار کرد: در این استان بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰‌ سارق دستگیر شدند که ۶۷ درصد آنها معتاد بودند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این تعداد بیش از یک سوم، برای اولین بار دست به سرقت می‌زدند.

سردار جهانبخش با بیان اینکه ۲۳۵ میلیارد تومان اموال از این سارقان کشف و ۲۶۲ شبکه سرقت متلاشی شده است، اضافه کرد: در این شبکه‌ها بیش از ۹۰ نفر مالخر بودند که مغازه آنان پلمب شده است.

فرمانده انتظامی با اشاره بر ارتقا توان اطلاعاتی و عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان، از تمرکز بر اولویت انهدام شبکه‌های سازمان یافته قاچاق و جرایم اقتصادی خبر داد و گفت: بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال جرایم اقتصادی (زمین خواری، اختلاس، پولشویی و… و.) در استان کشف شده و ارزش ریالی انواع کالاهای قاچاق کشف شده (احشام، فراورده‌های نفتی، ارز و…) بالغ بر ۴ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

او با اشاره به اینکه در یکسال گذشته در حوزه مواد مخدر نیز بیش از ٣ تن و ۶٠٠ کیلوگرم و بیش از ٨ تن نیز مواد شیمیایی که در تولید مواد مخدر کاربرد دارند، کشف و ضبط شده است، اظهار کرد: در حوزه کلانتری‌ها نیز ۶۴ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده که شامل ١٠٠ هزار پرونده است.

سردار جهانبخش با تأکید بر اینکه تعداد کمپ های نگهداری معتادین در استان بسیار محدود است، اظهار کرد: در استان بیش از ۷۰هزار معتاد متجاهر و کارتن خواب داریم با یک کمپ و ظرفیت ۱۳۰نفر که بسیار کمتر از نیاز استان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا