بین الملل

کابینت تک رنگ بهتر است یا دو رنگ؟

اگر قصد خرید کابینت آشپزخانه را داشته باشید احتمالا از خود بپرسید که چه رنگی برای آشپزخانه مناسب‌تر است؟ آیا باید کابینت تک رنگ نصب کنید یا کابینت دو رنگ نیز انتخاب مطلوبی خواهد بود؟ پاسخ به این سوالات بستگی به عوامل مختلفی مثل متراژ آشپزخانه، نورپردازی و مهم‌تر از همه سلیقه شخصی شما دارد. با شناخت مزایا و معایب هر دو نوع کابینت تک‌رنگ و دو‌رنگ مسیر راحت‌تری در انتخاب بهترین قفسه آشپزخانه خواهید داشت. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب هر یک از این قفسه های چوبی می‌پردازیم. مطالعه این مطلب کاربردی برای شناخت پاسخ «کابینت تک رنگ بهتر است یا دو رنگ» را از دست ندهید.

 یکپارچگی مزیتی مهم برای کابینت‌های تک رنگ

یک مزیت مهم در استفاده از کابینت تک‌رنگ ایجاد یکپارچگی در فضا است. با نصب این نوع کابینت‌ها محیط منظم‌تر به نظر می‌رسد. علاوه‌بر ایجاد یکپارچگی، نصب کابینت‌های تک‌رنگ برای اجرای انواع دکوراسیون کلاسیک و نئوکلاسیک انتخاب مناسبی به شمار می‌روند. کابینت‌های دو‌رنگ معمولا انتخاب مناسبی برای این تم طراحی نیستند. البته در‌نهایت انتخاب تم کلی آشپزخانه و رنگ کابینت به سلیقه شخصی شما بستگی خواهد داشت. یکپارچگی کابینت‌های آشپزخانه باعث می‌شود تا راحت‌تر از المان‌های تزیینی برای قرار دادن در این فضا استفاده کنید.

در مقابل جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه تک‌رنگ معایبی هم دارد که باتوجه‌به آن، بسیاری از افراد کابینت‌های دو رنگ را ترجیح می‌دهند. اگر همه کابینت‌ها به یک رنگ باشند، کنتراست چندانی در فضا وجود نخواهد داشت و از تنوع دکوراسیون کاسته می‌شود.

 یکپارچگی مزیتی مهم برای کابینت‌های تک رنگ

کابینت‌های دو رنگ؛ انتخاب برای افزایش عمق فضا

یک مزیت مهم برای کابینت‌های دو‌رنگ عمق بخشیدن به فرایند به شمار می‌رود. این نکته به‌ویژه برای آشپزخانه‌های کوچک بسیار حائز اهمیت است. با نصب کابینت‌های دو‌رنگ فضا را بزرگ‌تر نشان دهید‌ برای مثال کابینت‌های زمینی را با یک رنگ و کابینت‌های دیواری را با رنگ مکمل سفارش دهید. به‌این‌ترتیب علاوه‌بر افزایش جذابیت محیط، باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضا نیز خواهید شد. اگر سری به سایت طراحی کابینت مدرن و شیک بزنید و نمونه‌های طراحی‌شده را ببینید، متوجه می‌شوید که کابینت‌های آشپزخانه دو رنگ محبوبیت زیادی دارند.

شلوغ به نظر رسیدن آشپزخانه با نصب کابینت دو رنگ؛ یک عیب این نوع قفسه
در کنار همه مزایایی که برای کابینت آشپزخانه دو‌رنگ معرفی کردیم، این نوع قفسه‌های چوبی باب هر سلیقه‌ای نیستند. در نظر برخی از افراد کابینت‌های آشپزخانه دو‌رنگ باعث شلوغ و بی‌نظم بنظر رسیدن فضا می‌شوند. البته این نظر نیز تا حدودی صحیح است. با‌این‌حال کوتاه نشان دادن سقف، عمق بخشیدن به فضا و ایجاد کنتراست رنگی جذاب از مهم‌ترین مزایای نصب کابینت آشپزخانه دو رنگ به شمار می‌رود. از این‌رو قبل از تصمیم قطعی برای خرید و پرداخت هزینه کابینت MDF همه جوانب را بررسی کنید.

کوتاه‌تر نشان دادن سقف؛ یک مزیت مهم کابینت آشپزخانه دو رنگ
معمولاً هدف اصلی در آشپزخانه‌های کوچک با فضای محدود، بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه است. کابینت‌های دو رنگ به شما این امکان را می‌دهد که فضا را آنطور که دلخواه شماست، نشان دهید. البته یکی از معایب مهم کابینت‌های دو رنگ، کوتاه‌تر نشان دادن سقف است. با در نظر داشتن دو ویژگی همزمان کوتاه‌تر نشان دادن سقف و عمق بخشیدن به فضا برای خرید کابینت آشپزخانه دو رنگ یا تک‌رنگ تصمیم‌گیری کنید.

در نظر داشته باشید که امکان سفارش و طراحی کابینت مطابق با سلیقه شخصی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آشپزخانه وجود دارد. با این کار همان کابینتی که دلخواه شماست را نصب خواهید کرد. باتوجه‌به امکان سفارش کابینت، حتما قبل از تصمیم‌گیری به خرید کابینت شیک با افراد متخصص این حوزه تماس بگیرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا