خبرهای اقتصاد

سفر پادشاه عمان چه تاثیری بر قیمت سکه خواهد گذاشت؟

میثم رادپور، کارشناس اقتصادی:حباب سکه در محدوده ۳۳ درصد است درحالی که بازار طلا تنها حباب ۴ درصدی را تجربه می‌کند.

نرخ ارز که یکی از موثرترین مولفه‌های قیمت طلاست که باعث افزایش قیمت در بازار طلا و سکه می‌شود.باتوجه به سفر روز یکشنبه پادشاه عمان به ایران و خبرهای مثبت برجامی، اگر نرخ ارز به صورت کاهشی در بیاید باید انتظار کاهش نرخ بازار سکه و طلا را داشته باشیم .

در هفته گذشته، قیمت دلار تقریباً تغییر نکرد و در پایان هفته به مرحله‌ای پیش از آن که بود، بازگشت. در ابتدای هفته، با افزایش تنش‌ها و ناهماهنگی‌ها درباره تعاملات ایران و طالبان، قیمت دلار افزایش یافت. اما در طول هفته، همزمان با برگزاری اجلاس شورای وزیران اروپا، تنش‌ها کاهش یافتند و قیمت دلار نیز کاهش یافت. به علاوه، قیمت سکه در این مدت افزایش یافت.

تغییرات در میانه هفته نشان می‌دهد که معامله‌گران درباره ادامه رشد شک داشتند، اما با انتشار خبر سفر پادشاه عمان، شک‌ها برطرف شدند و قیمت دلار کاهش یافت.

همچنین، در روز قبل از این، خبر آزادی “اسدالله اسدی”، که به عنوان میانجی در تبادل زندانیان بین بلژیک و ایران عمل کرده بود، منتشر شد. این خبر نشان می‌دهد که پادشاه عمان در سفری که به تهران خواهد داشت، نقش مهمی داشته است. با این حال، قیمت‌ها در معاملات پشت‌خطی تغییر قابل توجهی نکردند. در صورتی که در روز جاری نتوانند کاهشی در معاملات ایجاد کنند، مشخص خواهد شد که بازار ارز در حالت حمایتی کنونی باقی می‌ماند و منتظر خبرهای مهمتری درباره برجام و سفر پادشاه عمان است.

بیشتر بخوانید: پیشروی قیمت سکه به کانال جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا