سایر

ساخت سایت شخصی

بسیاری از افرادی که می خواهند ساخت سایت شخصی یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند به یک وب سایت برای کسب و کار خود نیاز دارند. اما در ابتدا نمی دانند وب سایت چیست و چگونه وب سایت بسازند. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید و نمی دانید وبسایت چیست، پیشنهاد می کنم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله همه چیز را در مورد اینکه وب سایت چیست و چگونه می توانید یک سایت راه اندازی کنید به شما گفته ایم. پس تا پایان این مقاله با من همراه باشید.

وب سایت چیست؟
وب سایت مجموعه ای از اسناد، اطلاعات و فایل هایی است که از متن، تصاویر، الگوها و غیره تشکیل شده است. وظیفه اصلی سایت ایجاد ارتباط با کاربران اینترنت است.

بسیاری از افرادی که می خواهند از اینترنت کسب درآمد کنند در جلسات مشاوره از من می پرسند که چگونه سایت بسازیم؟ آیا برای راه اندازی و ساخت سایت نیاز به دانستن برنامه نویسی و کدنویسی داریم؟ یا اینکه طراحی وب سایت خود را به شرکت های نرم افزاری برون سپاری کنیم؟ و… ممکن است شما هم همین سوال ها را داشته باشید!

ابتدا می خواهم این اطمینان را به شما بدهم که برای ایجاد و ساخت سایت نیازی به هزینه های ساخت سایت شخصی اضافی یا سرمایه زیادی ندارید. و با کمترین سرمایه گذاری ممکن از 100 تا 200 هزار تومان می توانید سایت خود را راه اندازی کنید.

خیلی از دوستان فکر می کنند که برای ایجاد وب سایت باید برنامه نویسی و کدنویسی بلد باشند، اما اصلا اینطور نیست! بدون دانستن یک خط کدنویسی، می توانید سایت خود را به سلیقه خود راه اندازی کنید.

البته در این مقاله سعی کردم به طور خلاصه و مفید به شما بگویم که وب سایت چیست و چگونه می توانید یک وب سایت راه اندازی کنید. در زیر شما را با مراحل ایجاد یک وب سایت به طور کامل آشنا می کنیم.

مراحل طراحی سایت چیست؟
وب سایت چیست؟

طراحی سایت به سه مرحله اصلی تقسیم می شود که عبارتند از:
1- انتخاب و تهیه دامنه یا آدرس اینترنتی
2- انتخاب و تهیه ساخت سایت شخصی هاست یا فضای سایت
3- راه اندازی سایت

انتخاب و آماده سازی دامنه برای آدرس اینترنتی
اولین قدم برای ایجاد یک وب سایت، انتخاب نام دامنه یا آدرس اینترنتی است. URL آدرس سایت شما است که مخاطبان و کاربران شما برای ورود به سایت شما از آن استفاده می کنند. درست مثل سایت طراحی سایت محمد جانبلاغی که https://www.janbalaghi.com/professional-website-design/ است.

طراحی سایت

بنابراین در اولین قدم راه اندازی سایت خود باید یک نام اینترنتی مناسب انتخاب کنید. نام سایت اینترنتی دامنه نیز نامیده می شود. هنگام انتخاب نام دامنه برای سایت خود، باید وقت بگذارید و بهترین نام را انتخاب کنید. هنگامی که سایت خود را راه اندازی کردید، مخاطبان و کاربران شما را با نام سایت خود می شناسند، به همین دلیل باید بهترین نام را برای سایت خود انتخاب کنید.

برای انتخاب دامنه باید به چند نکته توجه کرد مثلا نامی را انتخاب کرد که قبلا توسط هیچکس انتخاب نشده باشد. بنابراین قبل از ثبت دامنه، حتماً نام مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید و مطمئن شوید که قبلاً نامی را که شما انتخاب کرده اید، ساخت سایت شخصی انتخاب نکرده است.

نامی که برای دامنه سایت خود انتخاب می کنید باید در ذهن مخاطبان شما بماند. سعی کنید از بین کلمات ساده و آسان برای انتخاب نام دامنه سایت انتخاب کنید. هرگز از اختصارات و کلمات کوتاه استفاده نکنید!

برای خرید و خرید دامنه باید به شرکت های ثبت دامنه مراجعه کرده و دامنه مورد نظر را ثبت کنید.

انتخاب و تهیه هاست یا فضای سایت
مرحله دوم در ایجاد وب سایت، انتخاب و تهیه هاست است. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که هاست وب سایت چیست؟ هاست سایت مکانی ویژه و مناسب برای شماست که تمامی اطلاعات سایت شما از قبیل فایل ها، تصاویر و … در آن ذخیره می شود.

بعد از اینکه دامنه مورد نظر را برای سایت خود تهیه کردید نوبت به انتخاب و تهیه هاست می رسد.در تهیه و انتخاب هاست دقت کنید. حتما هاست با کیفیت را از شرکت های هاستینگ معتبر تهیه کنید. شرکت های ساخت سایت شخصی میزبانی زیادی وجود دارند که خدمات هاست و دامنه را ارائه می دهند. پیشنهاد می کنم برای انتخاب و ارائه هاست از شرکت های هاستینگ معتبر استفاده کنید.

انتخاب هاست بسیار مهم است و هاستی که برای سایت خود انتخاب می کنید باید سرعت بالایی داشته باشد تا مخاطبان به سرعت وارد سایت شما شوند.

هنگامی که هاست سایت خود را آماده کردید، باید دامنه و هاست خود را به هم متصل کنید. پیشنهاد می کنم دامنه و میزبانی وب خود را از یک شرکت دریافت کنید تا کارها راحت تر شود.

طراحی سایت

راه اندازی و طراحی سایت
مرحله سوم این است که پس از آماده سازی هاست و دامنه برای سایت، سایت خود را راه اندازی و بسازید. همانطور که قبلا هم گفتم برای ساخت وب سایت نیاز به پول و سرمایه زیادی ندارید و نیازی به آشنایی با برنامه نویسی و کدنویسی ندارید.

اگر می خواهید کار طراحی سایت خود را به شرکت های طراحی سایت برون سپاری کنید، ممکن است برای یک وب سایت ساده به چند میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز داشته باشید. اما اگر وب سایت خود را خودتان طراحی کنید، به سرمایه زیادی نیاز ندارید.

برای راه اندازی سایت خود بدون برنامه نویسی و کدنویسی می توانید از سایت سازهای رایگان و سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا و غیره استفاده کنید. سیستم های مدیریت محتوا نید اگر نمی دانید وردپرس چیست، ساخت سایت شخصی پیشنهاد می کنم مقاله وردپرس چیست را مطالعه کنید.

طراحی سایت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا