جامعه

زوج ربطی بر اثر گاز گرفتگی جان باختند

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: یک زوج میانسال سردشتی بر اثر گازگرفتگی در شهرک صنعتی شهر ربط جان خود را از دست دادند.

سیامند محمدی اظهار کرد: طی تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ مبنی بر مسمومیت با گاز در قسمت نگهبانی تصفیه خانه شهرک صنعتی ربط، بلافاصله همکاران پایگاه فوریت های پزشکی ربط عازم محل شدند.

او اضافه کرد: با بررسی محل حادثه مشخص شد که در این حادثه زن و شوهر حدود ۵۰ ساله با مونوکسید کربن دچار مسمومیت شده و پس از حضور عوامل اورژانس ۱۱۵ ربط و اقدامات درمانی، امکان احیای آنها وجود نداشت.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سردشت بیان کرد: کارکنان فوریت های پزشکی پایگاه ربط بعد از حضور نیروهای انتظامی، جهت ادامه مراحل قانونی فوتی ها به سردخانه بیمارستان منتقل شدند.

او تاکید کرد: شهروندان توجه داشته باشند در شروع فصل سرما، از افراد متخصص برای سرویس، تنظیم و راه اندازی وسایل و تجهیزات گازسوز استفاده کرده و ایمنی محل نصب وسایل گازسوز ازجمله دودکش ها، شیلنگ گاز، اتصالات و بست ها و دریچه تامین هوا را بررسی کنند.

گاز مونوکسیدکربن بی‌رنگ و بی‌بو بوده که بر اثر احتراق ناقص سوخت هنگام روشن بودن وسایل گازی ازجمله بخاری، آبگرمکن، شومینه و اجاق‌گاز تولید شده و به علت سیستم تهویه نامناسب (دودکش) و بسته بودن محیط، ایجاد مسمومیت می‌کند.

سردرد مبهم، ضعف عضلانی و سرگیجه،حالت تهوع و استفراغ، تنگی نفس، گیجی و خواب آلودگی، تاری دید و تشنج از جمله علایم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا