جامعه

روشنایی ٩ نقطه پرحادثه در آذربایجان غربی انجام شد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت:روشنایی در نقاط تصادف خیز تأثیر به سزایی در افزایش سطح دید، کاهش حوادث ترافیکی و کاهش خسارات دارد به همین علت در ٩ نقطه پرحادثه پروژه اجرای روشنایی نقطه‌ای اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان خرد، جعفر صادقی پور بیان کرد: قرارداد بازسازی و ارتقا سیستم روشنایی گردنه زمزیران، به طول ١۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ١۶ میلیارد تومان منعقد شده و در حال حاضر ١٠ کیلومتر از آن آماده بهره برداری است.

او با اشاره به اهمیت رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای ارتباطی آذربایجان غربی اضافه کرد: روشنایی در نقاط تصادف خیز تأثیر به سزایی در افزایش سطح دید و کاهش حوادث ترافیکی و کاهش خسارات دارد به همین علت در ٩ نقطه پرحادثه از محورهای پرتردد شهرستان‌های تکاب، شاهین‌دژ و سلماس پروژه اجرای روشنایی نقطه‌ای با اعتباری بالغ بر ٢ میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان در حال اجرا بوده که هم اکنون از ٧٠ درصد پیشرفت برخوردار است.

صادقی پور گفت: بازسازی و اورهال ٢٧ کیلومتر سیستم روشنایی گردنه قوشچی و جاده سنتو با اعتباری بالغ بر ٨ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.

او در خصوص خط کشی محورهای مواصلاتی استان اعلام‌کرد: ٣ هزار و ٧٠٠ کیلومتر خط کشی سرد ترافیکی با اعتباری بالغ بر ٢٣ میلیارد تومان در سطح محورهای مواصلاتی استان در سال جاری به بهره برداری رسیده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در رابطه با آمادگی برای طرح اربعین حسینی و ایمن سازی کریدورهای منتهی به مرز تمرچین نیز گفت: ٨ هزار و ٣۶٢ عدد تابلو علائم کامپوزیتی و تابلوهای اطلاعاتی و انتظامی، نصب بنر، راه اندازی چراغ‌های چشمک زن برقی و خورشیدی برای ایمن سازی کریدورهای منتهی به مرز تمرچین نصب شده و در این مسیر ١٠ کیلومتر از پروژه اجرای سیستم روشنایی با اعتباری بالغ بر ١٧ میلیارد تومان آماده بهره برداری است و تلاش‌ها برای مطلوب سازی شرایط همچنان ادامه دارد.

صادقی پور افزود: ٢٣.۵ کیلومتر نیوجرسی مفصلی بتنی در سطح محورهای ارتباطی آذربایجان‌غربی به‌ترتیب اولویت در جاده‌های منتهی به پایانه مرزی تمرچین، پایانه مرزی رازی، محورهای گردنه شهرستان‌های مختلف از جمله ارومیه، سلماس و مهاباد تهیه و نصب شده‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا