خبرهای اقتصاد

تولید مرغ به 240000 تن در ماه می رسد

به گزارش اقتصادی خبرگزاری آرمان خرد، علی ابراهیمی، رئیس اتحادیه کشوری جوجه‌های گوشتی در گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان اینکه تعداد جوجه‌آوری‌های گوشتی از خرداد ماه امسال روند رو به رشدی داشته است، گفت: در تیرماه به 132 میلیون قطعه در ماه رسید. همچنین تولید و عرضه مرغ در شهریور و مهر افزایش یافت. ”

وی گفت: پیش بینی می کنیم ماهانه حدود 250 هزار تن مرغ تولید کنیم که اگر نهاده ها طبق برنامه تحویل داده شوند، بسته به وزن مرغ به 240 تا 260 هزار تن در ماه می رسد.

رئیس اتحادیه سراسری مرغ گوشتی در خصوص مصرف مرغ داخلی گفت: البته آمار دقیقی وجود ندارد اما مصرف مرغ حدود 200 هزار تن در ماه است که بیشتر از میزان تولید است و تولید در حال کاهش است. . مصرف بیشتر است، بازار بی کشش است و قیمت مرغ زیر قیمت تمام شده است.

وی گفت: اگر قیمت مرغ کمتر از قیمت تمام شده باشد، در ماه آینده روی جوجه ریزی تاثیر می گذارد، بنابراین باید صادرات و ذخیره مرغ را افزایش دهیم.ابراهیمی گفت: زمانی که مرغداران برنامه های پرورش مرغ را برنامه ریزی می کنند، نیاز به تامین به موقع ذرت، سویا و مکمل های غذایی دارند. در حال حاضر با مشکل عرضه سویا مواجه هستیم. برخی از واردکنندگان دو ماه پیش از مرغدال بودجه دریافت کردند، اما تاخیر در تحویل سویا و البته مشکلات اداری و تامین ارز وارد سامانه بازار شده است، انتظار می رود کالا به معنای ترخیص کالا از گمرک باشد. و کار اداری به پایان رسید.

رئیس اتحادیه سراسری مرغ گوشتی درباره قیمت مرغ زنده گفت: مرغ زنده را بین 52 تا 58 هزار تومان می توان تهیه کرد که البته جوجه های سنگین قیمت بالاتر و جوجه های سبک تر قیمت کمتری دارند. بعد از مرغ زنده تغییر قیمت و درصد کاهش به قیمت مرغ اضافه می شود.

سید احمد مقدیسی، رئیس انجمن صنفی گاوداری نیز در این برنامه گفت: یکی از مشکلات دامداران تامین آرد است که با وجود وعده هایشان هنوز عرضه آرد وجود دارد اما عملا عرضه نمی شود.

مقدیسی گفت: می توان از کلزا و آفتابگردان در کنار کنجاله سویا استفاده کرد تا به تولید داخلی آسیب نرساند.رئیس انجمن صنفی گاوداران صنعتی گفت: هر تغییری که در صنعت سنگین سهام اتفاق بیفتد دو تا سه سال طول می کشد تا جبران شود، در دو سال گذشته به دامداران گفته ایم که با آنها تماس بگیرند اما هیچکس نتوانسته است. برای انجام این کار.» او گفت من توجهی نکردم. و تولیدکنندگان متضرر شدند.

* با حذف ارزهای ترجیحی، نیاز به سرمایه در گردش دامداران 6 برابر شد

مقدیسی درباره مهمترین موضوع دامداران گفت: با کاهش ارزش ارز به 4200 تومان، هزینه سرمایه در گردش 6 برابر شد. یعنی نیاز به نقدینگی در تولید چندین برابر شده است. برخی از حیوانات ناپدید شده اند. بدون حمایت دولت، جامعه از نظر مصرف شیر، لبنیات و گوشت با مشکلاتی مواجه خواهد شد که در آن زمان قابل حل نیست، بنابراین تولید شیر و گوشت در جامعه نیازمند برخورداری از امنیت و ثبات است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا