خبرهای اقتصاد

خرید آرد خارج از سامانه یکپارچه قاچاق محسوب می‌ شود

فرماندار تبریز:تمامی نانوایی های آزاد پز، رستوران ها، غذاخوری ها و قنادی ها برای دریافت آرد باید از طریق سامانه یکپارچه مدیریت آرد اقدام کنند در غیر این صورت آرد موجود در این مراکز به عنوان کالای قاچاق ضبط می‌شود.

علی جعفری آذر، روز شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که ۲ هزار و ۵۰۰ نانوا در سطح شهرستان از آرد سهمیه‌ای برای پخت نان استفاده می‌کنند. آنها موظف هستند در ساعات مقرر، فعالیت خود را انجام داده و نان را با قیمت مصوب عرضه کنند.

درباره کاهش سهمیه برخی نانوایان، جعفری آذر افزود: این کاهش به دلیل ثبت تخلفات از طریق سیستم است. این تخلفات شامل عدم ثبت فروش، استفاده از کارتهای تکراری و تعطیلی بدون مجوز است.

جعفری آذر ادامه داد: همه نانوایانی که دارای پروانه کسب هستند و سهمیه یارانه‌ای آرد ندارند، می‌توانند با ارائه مدارک به اداره غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی، ثبت نام کرده و آرد را خریداری کنند.

وی تأکید کرد: این نانوایان باید بر اساس قیمت تعیین شده، نان را پخته و عرضه کنند. در غیر این صورت، آرد قاچاق شده و بر اساس قوانین قاچاق کالا، با آن برخورد خواهد شد.

جعفری آذر اظهار کرد که قیمت نان در نانوایی‌ها بر اساس نوع آرد یارانه‌ای نوع یک یا دو تعیین می‌شود و افزود: نانوایانی که از آرد سهمیه‌ای استفاده می‌کنند، اجازه فروش نان در سوپرمارکت‌ها را ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا