بین الملل

کره شمالی پهپادهای مرموزش را به نمایش گذاشت

به گزارش خبرگزاری آرمان خرد، پهپادهای جدید کره شمالی در عکس هایی که رسانه دولتی کره شمالی در جریان سفر رهبر این کشور به همراه وزیر دفاع روسیه از نمایشگاه تسلیحات در پیونگ یانگ منتشر کرده است، قابل مشاهده است.

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، با استناد به تصاویر منتشر شده، یک خبرگزاری کره جنوبی مدعی شد که به نظر می رسد این پهپادها از پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper و پهپاد تجسسی و تهاجمی آرکئو-4 گلوبال هاوک الگوبرداری شده اند. ”
این خبرگزاری کره جنوبی مدعی شده است که کره شمالی حتی پروازهای آزمایشی این دو مدل را انجام داده است و می افزاید: اگر نسخه کره شمالی آرکئو-4 و گلوبال هاوک سئول همزمان بر فراز شبه جزیره کره پرواز می کردند، بسیار شبیه به هم بودند. که تعیین نوع آنها اشتباه است.

این تصاویر به همراه ویدئویی از پهپادهای نمایش داده شده در نمایشگاه تسلیحات 2023 در پیونگ یانگ، دیدار شویگو و کیم را در سفر سه روزه وزیر دفاع روسیه به کره شمالی نشان می دهد.

پهپاد کره شمالی

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که شویگو از 25 تا 27 جولای (3 تا 5 اوت) در راس یک هیئت نظامی برای شرکت در مراسم جشنی به مناسبت سالگرد “پیروزی” مردم کره در جنگ کره به این کشور سفر خواهد کرد. از 1950-1953این وزارتخانه افزود که سفر شویگو به تقویت روابط نظامی بین مسکو و پیونگ یانگ کمک می کند و همچنین گام مهمی در همکاری بین دو کشور خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا