جامعه

کافی شاپ ها و باغ رستوران ها در بوکان میزبان حرمت شکنان

  • ارسالی از شهروند

طی چند سال گذشته با افزایش کافی شاپ‌ها،کافه سنتی ها و باغ رستوران ها در مناطق مختلف شهر بوکان از جمله منطقه گردشگری کوسه متاسفانه این اماکن به پاتوقی برای دختران و پسران تبدیل شده‌اند که گاه صحنه‌های خارج از شرع و عرفی که در آن مشاهده می‌شود کام انسان را تلخ می‌کند گویی تلخ‌ترین نوشیدنی‌ها در این مکان‌ها سرو می‌شود.
وقتی از کنار این اماکن بویژه در شب ها عبور می کنی با انبوهی از دختران و پسران جوانی رو به رو می شوی که گاه دسته جمعی و گاهی دو نفری با یکدیگر پشت میز نشسته‌ و غرق در یکدیگر با سیگاری بر لب در انتظار زغال قلیانی هستند که قرار است تا چند لحظه دیگر جمع انان را بیشتر دودی کند.
مانتو های جلو باز، آرایش های غلیظ، دست ها و بدن خالکوبی شده و همچنین شالوار های پاره و پوره دختران و پسران نشسته در این اماکن بیش از هر چیزی خود نمایی می کند هر چند دست های گره شده در هم و گاهی روابط فراتر از آن نیز به وضوح قابل دیدن است.
هر چند بنا به گزارشات جدید از درون این باغ رستوران ها و کافی شاپ ها شاهد برپایی پارتی های مختلط با عناوین مختلف جشن تولد، سالگرد ازدواج، سالگرد اشنایی و … هستیم که متاسفانه در این پارتی ها صحنه‌های خارج از شرع و عرف به وضوح قابل مشاهده است که تا کنون چندین صحنه آن نیز در اینستا پخش شده است.
از نکات جالب درون این کافی شاپ ها و همچنین باغ رستوران ها اشاره به رعایت حجاب اسلامی است که متاسفانه در این مکان تنها چیزی که نمی‌توان مشاهده کرد رعایت شئونات اسلامی است.
بی تردید امروزه بعضی از کافی شاپ ها و باغ رستوران های سطح شهر به پاتوقی برای دوستی‌های دختران و پسران تبدیل شده‌اند و انان این اماکن را بهترین مکان برای تفریح های مختلف می دانند.
افزایش چنین ناهنجاری های سبب نارضایتی عمومی در میان مردم بوکان شده و بسیاری از همشهریان بوکانی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تائید وجود این مکان ها و انجام عمل های خارج از عرف در ان از نهاد های درگیر خواستند که با چنین اماکنی که عامل گسترش بی بند و باری در جامعه هستند به شدت برخورد نمایند.
کاک حسین که یک راننده تاکسی است و خود می گوید ۲۰ سال است به این شغل اشتغال دارد در گفتگو با ما گفت: بنده به واسطه شغلم به تمامی نقاط شهر سر می زنم و متاسفانه از حوالی غروب تا پاسی از نیمه شب در بسیاری از کافی شاپ ها و باغ رستوران های منطقه کوسه شاهد حضور دختران و پسران با پوشش های زننده و سیگار به دست هستم.
وی ادامه داد: باید به جد برای این ناهنجاری ها با برنامه وارد شد زیرا قطعا قوه قهریه جوابگو نخواهد بود بلکه باید با برنامه ریزی دقیق و همچنین نظارت بیشتر بر این اماکن از چنین مناظر تلخ و تکان دهنده ای جلو گیری کرد.
رضا نیز می گوید: من خود شتری یکی از اماکن هستیم انچه بیش از همه چیز برای من جالب است قلیان کشیدن زنان و دختران در این فضا است.
اماکن یاد شده بی تردید تنها یکی از مکان‌هایی هستند که امروزه می توان در بوکان در آن روابط ناسالم را مشاهده کرد امروزه دیگر اکثر محیط‌های تفریحی و متأسفانه فضاهای های دیگر نیز برای اختلاط و دوستی‌های میان دختر و پسر تبدیل شده‌اند اما آنچه که در این میان به تاراج می‌رود بی شک حیا و عفت دختران کورد بوکانی است.
در پایان باید این سئوال را مطرح کرد که آیا مسئولان نگاهی به اماکن تفریحی سطح شهر از جمله باغ رستوران ها و کافی شاپ‌ها انداخته‌اند آیا نمی‌دانند در کافی شاپ‌ها چه می‌گذرد و چه فضای مناسبی برای ارتباط ناسالم دختران و پسران در این مکان‌ها فراهم شده است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا