سبک زندگی

نحوه تشخیص چاقوی اصلی حیدری

در این مقاله با نحوه تشخیص چاقوی اصلی حیدری آشنا شوید. هنگام خرید چاقو یا مراجعه به یک فروشگاه چاقو، نشنیدن اسم چاقوی زنجان در کنار اسم چاقوی حیدری امری بعید است. البته این شهرت بدون علت نیست. کیفیت خوب کالاها در کنار قیمت مناسب همراه با قدمت هر برندی را این چنین مشهور می‌کند.

چاقوی اصل حیدری

ولی همین شهرت سبب سودویی افراد با تولید و عرضه چاقوهای بدلی و فیک با نام این چاقوی دست‌ساز شده است. دسته‌های چاقوی حیدری یک‌تکه هستند و دسته‌ها از خرده‌ریزها و قسمت‌های پرت تولید نشده است. خوب به تصویر نگاه کنید، این دسته یک چاقوی اصل حیدری است در حالی که دسته چاقوهای غیر اصل چند تکه هستند و عموما هم سازنده وقت زیادی بروی آن نمی‌گذارد.

امر مهم بعدی در تشخیص چاقوی اصلی حیدری یا چاقو زنجان، قسمت تیغه است. در چاقوهای فیک تیغه بصورت آهنگری نیست بلکه با cnc برش داده شده و کمی لبه‌های آن تیز شده است حتی روی آن سوهان کاری نیز انجام نشده است در حالی که اگر به تصویر بالایی نگاه کنید تیغه هم آهنگری شده و هم بالای تیغه سوهان کاری انجام شده است. اگر به قسمت چاپ شده تیغه دقت کنید در این قسمت لگوی با کیفیت حیدری چاپ شده است در حالی که در محصولات بدل این لگو بصورت کمرنگ، بی‌کیفیت و ناقص چاپ می‌شود که براحتی می‌توان تقاوت آن را با چاقوی اصلی فهمید.

چاقو حیدری

نکته مهم در مورد چاقوهای حیدری

توجه کنید چاقوهای حیدری در نوع حیدری زنجان و حیدری تهران است که دو تولید کننده جدا از هم هستند و فقط تشابه اسمی در برند دارد ولی از فضا هر دو تولید کننده محصولاتشان از کیفیت بالایی برخوردار هستند. غرض از ذکر این مسئله رفع سوءتفاهم خریداران عزیز است، که چاقوهای حیدری زنجان را به عنوان چاقوی غیر اصل نشاسند و تهیه نکنند.

سخن پایانی
با علم و آگاهی از نکات تشخیص چاقوی اصلی حیدری به راحتی می‌توانید تولیدهای این استاد ارزشمند را از جمله چاقو آشپزخانه و …. خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا