جامعه

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر:

مسافران به جای بازرگان خروجی دیگری را جایگزین کنند

سرویس آذربایجان غربی- در پی تردد ۱۴هزار و ۸۷۴ از پایانه مرزی بازرگان در ماکو طی تعطیلات پایان سال، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از مسافران زمینی ترکیه درخواست کرد به دلیل ازدحام جمعیت در بازرگان، مرز خروجی دیگری را جایگزین کنند

به گزارش  آرمان خرد، مصطفی فاطمی ، دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به ازدحام مرز بازرگان از تورهای مسافرتی درخواست کرد تدابیر لازم را انجام دهند و از مرزهای جایگزین به‌منظور تردد مسافران به کشور ترکیه استفاده کنند.

در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی که حاکی از ازدحام جمعیت در مرز بازرگان و تشکیل صف‌های طولانی است، مشخص شد که خروج مسافران از این مرز به سمت ترکیه به کندی انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی نیز از تردد بیش از ۱۲۳ هزار مسافر داخلی و خارجی از پایانه‌های مرزی این استان و در ٥روز پایانی سال خبر داده است. در این بین، پایانه مرزی بازرگان با ۱۴هزار و ۸۷۴ تردد بیشترین تردد را ثبت کرده و پایانه مرزی رازی با بیش از ۱۴هزار تردد در رتبه دوم قرار گرفته است.

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر نیز در اطلاعیه‌ای از مسافران خواسته است «با توجه به کند شدن تردد در مرز بازرگان و برودت دما، مسافران پیش از عزیمت به سمت پایانه مرزی از وضعیت تردد اطلاع حاصل کنند.»

مصطفی فاطمی، دبیر ستاد سفر پیش‌تر این احتمال را مطرح کرده بود که در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ نقاط مرزی با حجم ترافیک بالایی مواجه شوند. او گفته بود: به دلیل اعمال قانون جدید برای تردد بدون پرداخت عوارض مرزنشینان، پیش‌بینی می‌شود حجم ترددهای نوروزی از مرزهای زمینی بیشتر شود؛ از این رو لازم است در این باره تدابیری اتخاذ شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا