سبک زندگی

آشنایی با انواع لباس کار

لباس کار یک پوشش استحفاظتی است که افراد در موقیعت های کاری و در انجام کار از آن استفاده می کنند. لباس کار باید یک سری ویژگی های خاص داشته باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

انواع لباس کار

برخی از مشاغل به گونه ای هستند که در حین کار ممکن است خطراتی کارکنان را تهدید کند به همین دلیل ضروری است حتما از لباس کار استفاده کنند تا از خطرات احتمالی ایمن بمانند.

لباس های کار دارای انواع مختلفی هستند مثلا یا به شکل سرتاسری هستند که باید دست و پاها را پوشش بدهند و باقی به صورت یک تکه یا دو تکه هستند. در ادامه بیشتر با انواع لباس کار آشنا می شویم.

  لباس کار مهندسی

لباس کارهای مهندسی اغلب ساده هستند چرا که مهندسان با ابزار سروکار ندارند و بیشتر نظارت می کنند. لباس کار مهندسین از جنس خاصی نیست و معمولا جنس آن ها پنبه و پلی استر است. لباس کار مهندسی دارای طراحی شیکی است که به شکل دو تکه با کت است.

لباس کار صنعتی

یکی از مشاغل هایی که نیازمند لباس کار به شکل حرفه ای است شغل های صنعتی مربوط بهذکارخانه جات است. این مدل لباس ها با توجه به نوع کارشان متفاوت است و از جنس های فیلامنت، لی، کتان می‌باشند که معمولا ضد آب هستند.

لباس جوشکاری

یکی دیگر از مشاغلی که نیازمند لباس کار حرفه ای است شغل جوشکاری است چرا که با وسایل خطرناکی سروکار دارند. در این شغل با آهن و آرگان و مواد مذاب در ارتباط هستند که خود این عوامل برای کل بدن خطرناک هستند بنابراین باید از لباس کار مزغوب و با جنس کتان یا جین استفاده کرد تا ضخامت لازم را داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا