سایر

کاربرد ورق استیل نسوز چیست؟

کاربرد ورق استیل نسوز در برخی از کاربردهای صنعتی حائز اهمیت است، زیرا نیاز به فولادی وجود دارد که توانایی حفظ ساختار و خواص خود را در دماهای بالا داشته باشد. این نوع ورق استیل در کاربردهایی که مقاومت در برابر حرارت، اکسیداسیون و خوردگی در دماهای بالا مورد نیاز است، به خاطر خواصی که ارائه می‌دهد، به کار گرفته می‌شود.

کاربرد ورق استیل نسوز

انواع مختلف ورق استیل، با توجه به خصوصیات متنوع خود، کاربردهای گوناگونی دارند. بنابراین، برای خرید ورق استیل، شناخت انواع آن و دریافت راهنمای خرید از منابع معتبر ضروری است تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

کاربردهای ورق استیل نسوز شامل:
– کوره‌های صنعتی برای پخت سرامیک، کریستال و سایر مواد

دیگ‌های بخار در صنایع مختلف

لوله‌های بخار در سیستم‌های مختلف

استفاده در صنایع پتروشیمی

استفاده در خطوط گاز

استفاده در مبدل‌های حرارتی

استفاده در قطعات معرض دمای بالا در موشک و هواپیما

تجهیزات نیروگاهی

کاربرد ورق استیل نسوز چیست؟

مزایای ورق استیل نسوز

مزایای ورق استیل نسوز بسیار گسترده است و این باعث شده است که در صنعت و کاربردهای دمای بالا مورد استفاده قرار گیرد. خواص ورق استیل نسوز، تاثیر مستقیمی بر قیمت آن دارد. این خواص عبارتند از:

– مقاومت به خستگی / مقاومت به خزش در محدوده دمای مورد نظر با توجه به ترکیب شیمیایی
– مقاومت در برابر خوردگی در دمای بالا
– مقاومت در برابر پوسته پوسته شدن با ایجاد یک لایه اکسیدی
– خواص خوب در مقابل تنش‌های ناشی از تغییرات پیوسته دما و خطر ناشی از تردی
– ریزساختار پایدار
– خواص مکانیکی خوب
– مقاومت به تردی هیدروژنی در دمای بالا

قیمت ورق استیل نسوز بستگی به ابعاد و ضخامت آن دارد و با استفاده از فرمول زیر محاسبه می‌شود:

وزن ورق استیل نسوز = چگالی استاندارد ورق نسوز * ضخامت * طول * عرض

استفاده از ورق استیل نسوز از آلیاژهایی مانند کروم، نیکل و مولیبدن تشکیل شده است که به طور معمول برای ایجاد مقاومت در برابر شرایط محیطی سخت و پراکندگی عوامل زنگ زا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عوامل موثر بر هزینه قطعات استنلس استیل نسوز

عوامل موثر بر هزینه قطعات استنلس استیل نسوز و ورق استیل 309 متنوع هستند و شامل استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا و خالص، فرآیند پیچیده تولید، طراحی دقیق و پیچیده، عوامل بازاری مانند عرضه و تقاضا و رقابت و نیز سخت‌کاری مورد نیاز در فرآیند تولید می‌شوند. این عوامل باعث افزایش هزینه قطعات تولید شده با استنلس استیل می‌شوند و قیمت نهایی محصولات این مواد را بالا می‌برند و نیاز به سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای تهیه و تولید آنها را ایجاب می‌کنند.

خرید و استعلام قیمت ورق استیل نسوز پیش از ثبت سفارش خرید، به دلیل تنوع ساختار و آلیاژهای این فراورده فولادی، اهمیت بسیاری دارد. مجموعه‌های بازرگانی حوزه آهن آلات، با ارائه خدمات استعلام قیمت، مشاوره و به‌روزرسانی قیمت‌ها به صورت روزانه، به شما در بررسی قیمت‌ها و نیازسنجی بر اساس پروژه مد نظر، کمک می‌کنند. با بهره‌گیری از خدمات مشاوره کارشناسان فولادسل، می‌توانید در انتخاب برند، کیفیت و استعلام قیمت روزانه انواع ورق استیل نسوز، بهترین نتیجه را از خرید این فراورده فولادی به دست آورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا