بین الملل

مسکو: اوکراین با ایده میانجی گری مخالف است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آرمان خرد، الکسی پولیشچوک، رئیس اداره دوم کشورهای مشترک المنافع در وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت: اوکراین همه چیز را رد کرده است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در حال بررسی و تمرکز بر طرف روسیه است، زیرا پیشنهاد میانجی‌گری در تضاد با اولتیماتوم طرح صلح است.

این دیپلمات روس در ادامه خاطرنشان کرد که مسکو به گفت وگو با شرکای خود در چین، برزیل و آفریقا که “پیشنهادات سازنده و اساسی” در مورد چشم انداز حل مسالمت آمیز مناقشه اوکراین دارند، ادامه خواهد داد.

آندری یرماک، رئیس دفتر رئیس‌جمهور زلنسکی، قبلاً نشست سران مشاوران دولت در عربستان سعودی را برای گفتگو درباره «فرمول صلح» اوکراین تصویب کرده بود. بر اساس این گزارش، نکات کلیدی این فرمول با نمایندگان بیش از 50 کشور مورد بحث قرار گرفت.

او گفت که عربستان سعودی ماه آینده (اوت) میزبان یک کنفرانس بین المللی با تمرکز بر برقراری صلح در اوکراین خواهد بود.پیش از آن، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داده بود که ریاض میزبان یک کنفرانس بین المللی با محوریت صلح اوکراین خواهد بود و کنفرانس دو روزه 5 اوت 30 کشور از جمله هند و برزیل را گرد هم می آورد. نمایندگان اعلام کرده بودند که آنها در 14 اوت در جده شرکت خواهد کرد.

بر اساس گزارش ها، این نشست بدون نماینده روسیه برگزار می شود و کی یف در تلاش است تا حمایت جامعه جهانی را به نفع خود جلب کند.

آقای زلنسکی در دوران حکومت خود 20 درصد از خاک اوکراین را به روسیه از دست داد و اکنون استدلال می کند که صلح تنها با تضمین تمامیت ارضی اوکراین و خروج کامل نیروهای روسیه امکان پذیر است. از سوی دیگر مدعی شده است که حمله روسیه به کشور خود اقدامی علیه تمام اروپا است و به دنبال جذب صدها میلیارد دلار کمک نظامی از غرب است.

کمک های ایالات متحده به اوکراین تنها از 100 میلیارد دلار فراتر رفته است و در حالی که برخی از پیشرفته ترین تجهیزات ناتو به میدان های جنگ علیه روسیه ارسال شده است، بسیاری از تجهیزات توسط قدرت های غربی به اوکراین ارسال شده است. کارشناسان شانس این کشور را برای پیروزی می دانند. آنها مبارزه با روس ها را بی اهمیت ارزیابی می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا