بین الملل

راهنمای کامل برای خرید کابینت آشپزخانه

خرید کابینت آشپزخانه چالش های زیادی را به همراه دارد، زیرا عموما کابینت بصورت پیش ساخته خریداری نمی گردد. در حقیقت کابینت آشپزخانه توسط یک سازنده متناسب با آشپزخانه شما سفارشی سازی می گردد. در نتیجه باید به گونه ای خریداری و نصب شود که بتوانید بیشترین بهره را از آن ببرید.

راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

بدون شک پیش از خرید، حتما باید از شوروم کابینت یا نمونه کار سازنده بازدید حضوری داشته باشید. علاوه بر این باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید.

آشپزخانه به عنوان محیطی که بسیاری از نیازهای روزمره ما را بر طرف می‌کند، از این رو قرارگیری کابینت و چیدمان آن باید به بهترین نحو انجام شود. از آن جایی که هزینه‌ی قابل توجهی صرف تهیه کابینت و نصب آن می‌شود، لازم است قبل از خرید آن موارد زیر را به عنوان راهنمای خرید کابینت در نظر گرفت:

1) قیمت کابینت:
اولین گام مهم در انتخاب کابینت، استعلام قیمت و برآورد قیمت کابینت متناسب با بودجه‌ی ایده‌آل شماست. متاسفانه محاسبه قیمت نهایی کابینت چالش‌های گوناگونی دارد و شما نمی‌توانید متراژ مورد نظرتان را ضربدر قیمت یک متر کابینت کنید. تک‌تک یونیت‌های زمینی، هوایی، یخچال، فر و… ضریب و حتی فرمول خاص خودشان را دارند. اگر یک راهنمای صحیح داشته باشید، به راحتی می‌توانید محاسبه قیمت کابینت را خودتان انجام دهید تا کلاه سرتان نرود.

2) طرح درب کابینت:
انتخاب تونیکه‌ی درب بر نمای کلی بسیار تاثیرگذار است. بنابراین یکی از تصمیم‌های اصلی پیدا کردن طرح درب مورد نظر است. مدل‌های درب کابینت انواع مختلفی دارند که عبارتند از: درب‌های قاب‌دار که مناسب برای سبک کلاسیک هستند. همینطور پانل‌های فلت متناسب با سبک مدرن می‌باشند. کابینت با دستگیره مخفی در سبک مدرن بصورت فلت طراحی می‌گردد.

راهنمای کامل برای خرید کابینت آشپزخانه

3) جنس کابینت آشپزخانه
با توجه به اینکه صفحه کابینت بیشترین تماس را با رطوبت و حرارت دارد، از این رو مقاوم بودن جنس آن مهم است. به همین دلیل معمولاً از ام دی اف و چوب برای ساخت کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود و استفاده از نئوپان پیشنهاد نمی‌شود.

همچنین روکش کابینت باید به گونه‌ای باشد که در اثر خراش و ساییدگی آسیب نبیند. به طور مثال، روکش ملامینه دارای فرسایش و خش‌پذیری زود هنگام است. البته برندهای خارجی مانند AGT و Niemann روکش‌های مصنوعی با کیفیت، متنوع و زیبا تولید می‌کنند.

علاوه بر جنس کابینت، جنس صفحه بین کابینت هم مهم است. پیشنهاد می‌شود هم نمونه صفحه کابینت را مشاهده کنید و هم اطلاعات جامع در خصوص انواع صفحه‌های جدید را مطالعه کنید.

4) جا دار بودن کابینت آشپزخانه
فضای کافی کابینت و قفسه‌بندی‌های مناسب، این امکان را به شما می‌دهند که چیدمان منظم‌تری داشته باشید. هرچه کشوهای کابینت عریض‌تر باشند، دسترسی شما نیز آسان‌تر خواهد بود.

برای استفاده بهتر از محیط آشپزخانه، تاثیر جزیره آشپزخانه را دست کم نگیرید. حتی یک جزیره ساده می‌تواند از چند نظر زندگی شما را راحت‌تر کند. به عنوان مثال، یک فضای بیشتر برای نگهداری ظروف، دو جداسازی فضای بین آشپزخانه و بیرون و سه استفاده از کانتر به عنوان میز ناهارخوری.

5) کیفیت یراق‌آلات کابینت آشپزخانه
لولای کابینت برای اتصال قسمت‌های متحرک استفاده می‌شود و تاثیر بسزایی در عملکرد کابینت دارد، بنابراین باید مرغوب باشد. همینطور، تهیه‌ی آرام‌بند به منظور جلوگیری از صدا نیز بر عهده‌ی فروشنده است.

۶) در نظر گرفتن سبک کابینت آشپزخانه
بی شک سبک کابینت شما باید با دکوراسیون منزل همخوانی داشته باشد، به طور معمول برای خانه هایی با وسعت کم، سبک کلاسیک مناسب نیست. زیرا سبک کلاسیک به قرینه سازی و بهره گیری از منبت کاری ها و بکارگیری عناصر مجلل نیاز دارد و طبیعتا فضای بیشتری می خواهد. در صورتی که برای سبک مدرن، درب های کابینت بی قاب و ساده است.

۶) رنگ کابینت
جنس رنگ یکی از مهم ترین المان هایی است که باید به آن توجه کنید. بطور معمول از دو نوع رنگ زیر برای رنگ آمیزی کابینت استفاده می شود:

۱- نیم پلی استر

۲- پلی اورتان

رنگ پلی اورتان کیفیت، جنس و بافت بهتری دارد و در مقایسه با نیم پلی استر قیمت بیشتری دارد. علاوه بر این، در برابر رطوبت آسیب پذیر نمی باشد. حتی برای رنگ آمیزی روکش چوب طبیعی خودرنگ نیز از این رنگ ها بصورت موج نما و جلادهنده استفاده می شود. اما روکش های مصنوعی نیازی به رنگ آمیزی ندارند.

سعی کنید برای انتخاب رنگ ابعاد آشپزخانه را در نظر بگیرید. به طور مثال رنگ های روشن ابعاد را بزرگتر نشان می دهند و بکارگیری بیش از دو رنگ موجب شلوغی می شود. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که رنگ کابینت در روشنایی آشپزخانه تاثیر گذار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا