بین الملل

چین: چت‌جی‌پی‌تی را شکست می‌دهیم

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری آرمان خرد به نقل از رویترز،شرکت  بایدو ارائه‌دهنده پیشرو موتور جستجوی چین، گفت که آخرین نسخه این سرویس در چندین معیار کلیدی از چت‌جی‌پی‌تی پیشی گرفته است.

بایدو در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه گفت که ارنی3.5، آخرین نسخه از مدل هوش مصنوعی، از چت‌جی‌پی‌تی در امتیازات توانایی جامع پیشی گرفته است.

این شرکت مستقر در پکن به آزمایشی اشاره کرد که توسط روزنامه رسمی China Science Daily با استفاده از مجموعه داده هایی مانند AGIEval و C-Eval، دو معیار مورد استفاده برای ارزیابی عملکرد مدل های هوش مصنوعی، انجام شد.

بایدو اولین شرکت بزرگ فناوری چینی بود که هوش مصنوعی Ernie Bot را برای رقابت با ChatGPT در ماه مارس معرفی کرد. Ernie بر اساس مدل قدیمی بایدو Ernie 3.0 AI ساخته شده است و در سه ماه گذشته آزمایش دعوت را انجام داده است.

دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری چین، از جمله علی‌بابا و تنسنت، از آن زمان مدل‌های هوش مصنوعی خود را عرضه کردند.

بایدو گفت که مدل جدید آن عملکرد آموزش و استنتاج بهتری دارد و در آینده سریع‌تر و ارزان‌تر می‌شود. بایدو همچنین گفت مدل جدیدش از افزونه های خارجی پشتیبانی می کند.

افزونه‌ها برنامه‌های اضافی هستند که به Baidu AI اجازه می‌دهند تا سناریوهای خاص‌تری مانند خلاصه کردن متون طولانی و ایجاد پاسخ‌های دقیق‌تر را انجام دهد.

ChatGPT پشتیبانی از این افزونه را در ماه مارس عرضه کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا