مهاجرت

بهترین کشور مقصد برای مهاجرت ایرانیان

وقتی به مهاجرت فکر می کنید، اولین سوال بزرگی که به ذهنتان خطور می کند این است که بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان کدام است؟ پاسخ به این سوال به هدف شما از مهاجرت، میزان سرمایه مالی و آنچه از کشور مقصد نیاز دارید بستگی دارد.

اما به طور خلاصه، طبق منابع مختلف، برخی از بهترین کشورها برای مهاجرت و مهاجرت عبارتند از: پرتغال، بحرین، سوئد، سوئیس، استرالیا، نیوزیلند، کانادا و امارات متحده عربی. این کشورها مزایای مختلفی مانند ثبات اقتصادی، کیفیت زندگی، سهولت زندگی را ارائه می دهند.

تحقیق و مقایسه کشورهای مختلف بر اساس نیازها و ترجیحات فردی قبل از تصمیم گیری بسیار مهم است.
به طور کلی هدف از مهاجرت را می توان به سه دسته اصلی مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی و مهاجرت سرمایه گذاری تقسیم کرد. اینجاست که انتخاب کشور مقصد مهم است.

بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

کار یکی از دلایل کسانی است که قصد مهاجرت دارند. به طور کلی می توان گفت که بهترین کشور برای کار جایی است که هیچ ترسی از اخراج وجود نداشته باشد، دخل و خرج مطابقت داشته باشد، امنیت شغلی، درآمد برای تامین تمام هزینه ها کافی باشد، ورود به محل کار. و بازار کار آسان است و رضایت حاصل می شود باید جایگاه بالایی در کار و اجتماعی داشته باشد.

یکی از دلایل اصلی اینکه مردم کشور ثالث به دنبال بهترین کشور برای زندگی و البته بهترین کشور برای کار هستند، نبود رفاه و ناامنی است حتی اگر شبانه روز کار کنند. چیزهایی که در کشورهای توسعه یافته به راحتی به دست می آیند.

موسسه مهاجرتی ملک پور مهمترین فاکتورها را برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت ایرانی تهیه کرده و بر این اساس لیستی از بهترین کشورها برای کار تهیه کرده است.

شرایط ما به شرح زیر است:

تعادل زندگی کاری

حداقل دستمزد (حداقل دستمزد)

امنیت شغلی

نرخ بیکاری

یک زندگی پر از رضایت

نسبت قیمت ملک به درآمد

نزدیکی به ایران و سهولت در اخذ ویزا

کشورهای درجه یک مانند آلمان، کانادا و استرالیا را می توان از بهترین کشورها برای مهاجرت دانست.

بهترین کشور برای تحصیل مهاجرت کدام است؟

وقتی صحبت از مهاجرت به میان می آید، عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال، رتبه دانشگاه، کیفیت تحصیل در رشته تحصیلی مورد نظر شما و هزینه تحصیل مسائل مهمی هستند.به طور کلی، دانشجویان از سراسر جهان کشورهای زیر را به عنوان مقاصد اصلی مهاجرت تحصیلی خود انتخاب می کنند:

  1. ایالات متحده آمریکا
  2. انگلستان
  3. چین
  4. کانادا
  5. استرالیا

البته این طبقه بندی برای دانشجویان ایرانی کمی متفاوت است. بر اساس آخرین سرشماری دانشجویان ایرانی خارج از کشور، بهترین کشورها برای تحصیل در ایران به شرح زیر است:

  1. ایالات متحده آمریکا
  2. آلمان
  3. ایتالیا
  4. کانادا

بهترین کشور برای سرمایه گذاری کجاست؟

اگر می خواهید کشوری را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید باید عواملی مانند حداقل هزینه سرمایه گذاری، امنیت کشور برای سرمایه گذاری، زیرساخت های ارائه شده، میزان علاقه به سرمایه گذاری و شرایط اخذ اقامت از این طریق را بررسی کنید.

لازم به ذکر است برخی از کشورها به ویژه کشورهای حوزه کارائیب با ارائه پاسپورت دوم و پیشنهادهای مختلف سرمایه گذاری شرایط اقامت و استفاده از مزایای پاسپورت را فراهم می کنند. پاسپورت دومینیکا یکی از این گزینه هاست که متقاضی پس از اخذ آن می تواند بدون ویزا به 145 کشور جهان سفر کرده و از مزایای این گذرنامه بهره مند شود.

بهترین کشورها برای مهاجرت با خانواده

برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت به همراه خانواده، معیارهای مختلفی مطرح می شود.هنگام انتخاب مقصد بهتر است با یک مشاور تخصصی در این زمینه صحبت کنید. پیشنهاد ما موسسه ملک پور با سال ها تجربه در این زمینه است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا