خبرهای اقتصاد

کاهش ۱۲ تا ۱۸ درصدی قیمت خودرو‌های داخلی نسبت به ماه گذشته

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو:عدم نوسان نرخ ارز و عرضه خودرو توسط خودروسازان موجب بازگشت ثبات به بازار و کاهش قیمت خودرو شده است.قیمت خودرو نسبت به اواخر فروردین سال‌جاری ۱۲ الی ۱۸ درصد کاهش یافته است.

به‌طور مثال قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک از یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به حدود ۹۰۵ میلیون تومان رسیده است.قیمت خودرو از بهمن سال گذشته با جهش مواجه شد، اما در یک ماه اخیر این بازار روند نزولی را در پیش گرفته و باید برای رسیدن به نرخ‌های بهمن همچنان منتظر ماند.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، تأکید کرده است که روند کاهش قیمت خودرو در بازار ادامه دار است و این کاهش قیمت به دلیل عدم نوسان نرخ ارز و عرضه خودرو توسط خودروسازان رخ داده است. او اعلام کرده است که قیمت خودروها نسبت به اواخر فروردین حدود 12 تا 18 درصد کاهش یافته است. به عنوان مثال، قیمت خودروی دنا پلاس توربو اتوماتیک از یک میلیارد و 100 میلیون تومان به حدود 905 میلیون تومان رسیده است.

موتمنی بیان کرده است که قیمت خودروها در بازار از بهمن سال گذشته تاکنون با جهشی مواجه شده بود، اما در یک ماه اخیر بازار خودرو روند نزولی را پیش گرفته است. اما وی همچنان به آن اشاره کرده است که برای رسیدن به نرخ‌های بهمن، باید همچنان صبر کرد.

موتمنی همچنین به تأثیر قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی توسط شورای رقابت اشاره کرده و بیان کرده است که برخی از متقاضیان در انتظار کاهش قیمت‌ها هستند و به همین دلیل معامله‌ها در بازار خودرو کم و بی رونق است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا