جامعه

حمله سگِ هار در سردشت

یک قلاده سگ هار در یکی از روستاهای بخش مرکزی سردشت هفت نفر را زخمی کرد.نمونه برداری این قلاده سگ که در انستیتو پاستور تهران هاری مثبت اعلام شده، قبل از تلف شدن، علاوه بر این هفت نفر تعدادی از حیوانات خانگی و وحشی را هم زخمی کرده بود.

آزاد شریفی مسئول حیوانات گزیدگی مرکز بهداشت سردشت گفت: در پی حمله قلاده سگ به اهالی یکی از روستاهای مرکز این شهرستان و مجروح شدن چند نفر از آنها و انواع حیوانات اهلی. ، موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
وی افزود: با هماهنگی شبکه دامپزشکی سردشت، نمونه ارسالی از این قلاده سگ به انستیتو پاستور تهران از نظر بیماری هاری در سگ مثبت اعلام شد.
مسئول حیوان گزیدگی مرکز بهداشت سردشت گفت: اقدامات لازم از جمله شستشو، تزریق واکسن و ایمونوگلوبولین اختصاصی هاری و پیگیری واکسیناسیون سریعاً برای افراد آسیب دیده در مرکز درمان گزیدگی مرکز بهداشت سردشت انجام شد و حیوانات گاز گرفته نیز توسط این مرکز واکسینه شدند.
شریفی تصریح کرد: همچنین کارشناسان این مرکز از افراد مبتلا به حیوان گزیدگی در این روستای مرکز سردشت بازدید و به چند نفر از صاحبان سگ که با این قلاده سگ مبتلا به هاری در تماس بودند، آموزش های لازم را ارائه کردند.
ادامه داد: اهالی برخی روستاهای دیگر نیز در این مدت اعلام کرده اند که این قلاده سگ به تعدادی از حیوانات آنها حمله کرده و حیوانات مجروح پس از مرگ توسط اهالی معدوم شده اند.شریفی از شهروندان خواست در صورت حیوان گزیدگی به بیمارستان امام خمینی(ره)، بیمارستان دولتی شهدا و سایر مراکز بهداشتی درمانی سردشت مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا