خبرهای اقتصاد

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو : سهمیه کالای همراه مسافر به ۶۰ میلیون دلار می رسد

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: باپیگیری هایی انجام شده سهمیه کالای همراه مسافر از ۲۳ میلیون دلار به ۶۰ میلیون دلار افزایش می یابد.

حسین گروسی در جلسه کارگروه ارتقای سلامت اداری،‌پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز منطقه آزاد ماکو افزود: هوشمند سازی و حمایت از دانش بنیان ها را در منطقه به جد پیگیری می کنیم.

او تصویب طرح جامع منطقه آزاد ماکو به عنوان نقشه راه این سازمان را با اهمیت توصیف کرد و اضافه کرد: به منظور جلوگیری از قاچاق کالا و بهره مندی از مزایای منطقه آزاد ماکو توسط ماکووندان پروژه محصورسازی منطقه با حدود ۵۰ میلیارد تومان به طول ۲۳/۵ کیلومتر اجرا کردیم که از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

گروسی ادامه داد:‌ ساختمان ها و اماکن مورد نیاز گمرک و دستگاه های دیگر مربوطه را در گیت ورودی احداث کردیم.

او با اشاره به ایجاد شهرک اقتصاد دانش بنیان با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در موضوعاتی چون تسهیل در تجارت، جلوگیری از قاچاق ورودی و معکوس و حفاظت از مرزها در منطقه آزاد ماکو تاثیر بسزایی خواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه از جذب کامل سهمیه کالای همراه مسافر در سال گذشته خبرداد و گفت: باپیگیری هایی که انجام شده است سهمیه کالای همراه مسافر از ۲۳ میلیون دلار به ۶۰ میلیون دلار افزایش می یابد.

او ارائه کارت ماکووندی را عامل دیگری برای جلوگیری از قاچاق و تسهیل تجارت در منطقه آزاد ماکو عنوان کرد و گفت: در این زمینه با بانک گردشگری و بانک ملت مذاکره صورت گرفته که این بانک ها برای همکاری در این خصوص اعلام آمادگی کرده اند.

گروسی از پیگیری جدی این سازمان برای حل مشکل تردد در گمرک بازرگان ،‌ اجرای فول باک برای کامیون های خارجی و دیگر مسائل مربوطه به قاچاق کالا خبر داد و گفت: برای تحقق شعار سال از ظرفیت های مردم و شرکت ها استفاده می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا