جامعهفرهنگ و هنرگفتگو

«الهام مظاهری» نویسنده، شاعر و ورزشکار بوکانی: آرزو دارم که همه استعداد های خود را شکوفا کنند

* تهیه و تنظیم: لیلا نویدفر

خودتان را برای خوانندگان معرفی فرمایید:
الهام مظاهری هستم. متولد 1379 شهر بوکان و چهارم دبیرستان و در رشته تجربی مشغول به تحصیل می باشم.

* در چه رشته های ورزشی فعالیت دارید؟
من در رشته ی ژیمناستیک به عنوان کمک مربی فعالیت دارم و به زودی مدرک مربیگری را هم دریافت می کنم.تا کنون به دلیل شرایط سنی اجازه ی دریافت این مدرک را نداشته ام.
دوازده سال است که دوچرخه سوار هستم.چند سال پیش به تیم دوچرخه سواری دعوت شدم،به دلایلی نتوانستم به تیم ملحق شوم و به صورت حرفه ای آن را ادامه دهم. همچنان بدون تیم در این رشته به تنهایی فعالیت انجام دهم.
همراه با این رشته ها شش سال است که در رشته های اسکیت و شنا هم فعالیت دارم.
چند سال پیش به مدت سه ماه بستکبال کار کردم و چون شرایط ادامه ی این رشته را نداشتم، نتوانستم بیشتر در این رشته فعالیت کنم.
در رشته ی هندبال هم سه سال پیش فعالیت داشتم ولی تنها به صورت رشته ی ورزشی در مدرسه بود و به دلیل علاقه ی زیادی که به ورزش دارم بعد از کنکور، مدرک مربیگری بسیاری از رشته ها را کسب می کنم.

* اخیرا باخبر شدیم کتابی از شما تحت عنوان”وته ی دڵ” منتشر شده است در خصوص این کتاب صحبت کنید.
من به شعر و داستان علاقه ی زیادی دارم.هنگامی که سوم دبیرستان بودم و کولبر های سردشت در زیر برف جان باختند اولین شعر کوردیم را برای کولبران سردشت سرودم.این شعر را برای همکلاسی هایم و معلم ادبیات و پرورشی ام خواندم.
معلم ادبیات و همکلاسی هایم از من حمایت کرده و برای نوشتن شعر های کوردی دیگر مرا تشویق می کردند.
از آن روز به بعد من شعر های کوردی زیادی سرودم.از طریق یکی از فامیل هایم با کانال تلگرامی انشارات زانکو آشنا شدم.به کمک آنها توانستم شعرهایم را به صورت کتاب با نام”وتەی دڵ” منتشر کنم.

* سخن پایانی خود را بفرمایید.
ابتدا از تمام “کارمندان انتشارات زانکو،نشریه پیام بهاران و آقای حامد قدرتی”بابت تمام زحماتشان تشکر ویژه دارم و بعد آرزو دارم که همه استعداد های خود را شکوفا کنند و همچنین خانواده ها نه تنها مانعی برای پیشرفت استعداد ها نباشند بلکه مشوقی برای شکوفایی استعداد ها باشند.
هرگز اجازه ندهید که آرزوهایتان در حد آرزو بمانند.آنها را به واقعیت تبدیل کنید.
همیشه منتظر این نباشید که کسی پیدا شود و به شما کمک کند بلکه خودتان،خودتان را موفق کنید.کلمه ی نمی توانم را در کار و سخنانتان نیاورید،همیشه بگویید یا راهی خواهم یافت یا راهی خواهم ساخت.
اگر به چیزی علاقه دارید و در آن استعداد و توانایی دارید رهایش نکنید و اگر تلاش کنید در آن موفق خواهید شد‌.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا