جامعه

باندهای فساد در بوکان/ از ساخت و ساز تا زمین خواری و جعل سند!

تنها در یک ماه دو باند زمین خواری و جعل سند در بوکان متلاشی شد و هفت وکیل و یک مسئول سابق دستگیر شدند.

دو سال بعد از دستگیری یازده نفر به علت تخلف در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز در بوکان که پنج نفر آنها کارمند شهرداری بودند، بار دیگر اخبار برخورد با باندهای فساد، بوکان در کانون توجه رسانه ها قرار داد.

روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی 24 دیماه از متلاشی شدن باند جعل و تبانی خبر داد و به نقل از «ناصر عتباتی» ریس کل دادگستری آذربایجان‌غربی نوشت که در بین مرتکبین این جرائم هفت نفر از وکلای دادگستری نیز مشارکت داشتند.

وی در ادامه گفت: اعضای این باند با تبانی و همکاری و با انجام جرائمی مانند جعل و پرداخت رشوه در صدد بردن اموال مردم بودند.

عتباتی یک ماه قبل نیز از شناسایی و انهدام باند زمین خواری در بوکان خبر داد و گفت: یک نفر از مسئولان سابق یکی از ادارات بوکان با تشکیل باندی اقدام به زمین خواری گسترده کرده بود پس دستگاه قضا به این قضیه ورود کرد.

او ادامه داد: این باند با شناسایی زمین های اختلافی فی مابین ادارات منابع طبیعی و راه و شهرسازی و سایر زمین های قابل تصرف اقدام به طرح دعوی و ادعای مالکیت کرده و با سوء استفاده از شکاف های قانونی و در برخی موارد سهل انگاری برخی ادارات مربوطه و استفاده از کارچاق کن ها زمین های مورد اشاره را تصرف و با انجام معاملات متعدد و انتفاع کلان موجب اضرار به بیت المال شده اند.

رییس کل دادگستری استان گفت: و متهمین دخیل در پرونده به اتهام های فروش مال غیر متعلق به دولت، کلاهبرداری مقامات دولتی، تبانی برای بردن مال غیر از طریق جعل و استفاده از سند مجعول، تصرف غیر قانونی و استفاده از اموال دولتی با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

در کنار متلاشی شدن این باندها، سرپرست اسبق یکی از ادارات شهرستان بوکان در آبان ماه امسال به اتهام اخذ رشوه ٥ هزار دلار و ۶۶۰ میلیون ریال دستگیر و به جرم خود اقرار کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا