جامعهکشاورزی

۲۷ هزار هکتار شبکه آبیاری تحت فشاردر آذربایجان غربی آماده بهره‌برداری شد

خبرگزاری زریان

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، از تکمیل و آماده بهره‌برداری شدن ۲۷ هزار هکتار از شبکه آبیاری غرب و شمال غرب کشور تا پایان نیمه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، علی‌مراد اکبری در جلسه ویبنار بررسی روند پیشرفت طرح رودخانه‌های مرزی استان آذربایجان غربی، با بیان اینکه طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور مصوبه دولت باید در مجموع در سطح ۴۰۲ هزار هکتار از اراضی کل کشور انجام شود، افزود: از این میزان سهم آذربایجان غربی ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار است.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای تکمیل و بهره‌برداری ۲۷ هزار هکتار از این طرح در فاز اول تا پایان نیمه اول سال جاری اندیشیده شده که با بهره‌برداری از این طرح‌ها شاهد تحول خوبی در بخش توسعه آبیاری‌های نوین در بخش کشاورزی استان خواهیم بود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح حفظ امنیت غذایی در غرب و شمال غرب کشور است، افزود: ایجاد اشتغال و استقرار کشاورزان در منطقه، جلوگیری از مهاجرت، تثبیت جمعیت و حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش بهره‌وری و توسعه پایدار از دیگر اهداف این طرح به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: افزایش سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی، ایجاد زیرساخت برای تأسیس گلخانه‌ها، ایجاد نظام بهره‌برداری مناسب و پایدار و در نهایت امنیت غذایی کشور از دیگر اهداف این طرح است.

اکبری همچنین در این نشست خواستار تسریع در روند انتخاب و معرفی نماینده مجری جدید طرح در استان با هدف تسریع در روند پیشرفت پروژه شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان این که از ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار مساحت طرح شبکه‌های آبیاری غرب و شمالغرب کشور در استان؛ تاکنون برای ۲۷ هزار هکتار تامین آب شده است، گفت: از اراضی باقی مانده در سطح ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار نیز جزو طرح‌های اجرایی است که تاکنون دو هزار و ۷۰۰ هکتار تحویل موقت شده و مابقی در دست رفع نواقص و مشکلات است.

اکبر کرامتی پروژه‌های در دست تکمیل را یکهزار و ۸۰۰ هکتار در دشت نازک چایپاره، هزار هکتار در کرم‌آباد پلدشت، دو هزار هکتار در طرح پیرانشهر ۱ و دو هزار هکتار نیز در طرح پیرانشهر ۲ اعلام کرد.

در این نشست همچنین مازیار آرین مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص آخرین پیگیری‌های انجام شده برای رفع مشکلات حقوقی و پرداخت مطالبات پیمانکار و نیز رفع موانع موجود گزارشی را ارائه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا