جامعه

واکنش نماینده مهاباد در مجلس به ترکیب کمیته حقیقت‌یاب مرگ «مهسا امینی»

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی به کمیته حقیقت یاب تشکیل شده مجلس در خصوص مرگ خانم «مهسا امینی» واکنش نشان داد.
جلال محمودزاده در گفت و گو با خبرنگار کردپرس بیان کرد: در این خصوص به رییس مجلس شورای اسلامی اعتراض کردم، چرا که کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شده مجلس در خصوص مرگ خانم «مهسا امینی» شکلی از واقعیت و قانون ندارد و نمی تواند این زخم را التیام ببخشد.

او ادامه داد: اعتراض من هم از این رو است که اغلب اعضای کمیته همان کسانی هستند که در ابتدا گفتند اتفاقی نیفتاده و این موضوع را تنها یک حادثه قلمداد کرده بودند.

محمودزاده تأکید کرد: تا برخورد جدی با عاملان این موضوع صورت نگیرد دل این خانواده داغدیده آرام نمی شود.

پیشتر نیز نماینده مهاباد به کردپرس گفته بود: مطابق قانون اساسی رئیس جمهور مدافع تک تک شهروندان ایرانی است و باید از حقوق تمام ایرانیان دفاع کند در خصوص خانم امینی هم باید گفت که ایشان تنها یک فرد نبوده بلکه نماینده جامعه ایرانی و دختر همه ایران است و لذا رئیس جمهور باید در قبال وضعیت پیش آمده پاسخگو باشد.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس همچنین با اشاره به اهمیت شفاف سازی موضوع بیان کرد: به عنوان فراکسیون اهل سنت از قوه قضاییه درخواست داریم تا در قالب هیئتی به توانیم از محل حادثه بازدید کنیم و مسئله را از طریق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز پیگیری نماییم.

گفتنی است؛ بلافاصله پس از انتشار خبر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب توسط جلال رشیدی کوچی این پرسش مطرح شد که اکثریت نمایندگان عضو کمیته حقیقت یاب کسانی هستند که از ابتدا نسبت به این موضوع بی اعتنا بوده و این فاجعه را مسئله ای پیش پا افتاده قلمداد کردند نمونه آن را می شود در صحبت های بسیاری از نمایندگان در گفتگو با رسانه ها مشاهده کرد.

«مهسا امینی» اهل سقز چند روز قبل در تهران توسط گشت ارشاد بازداشت و به طور ناگهانی در گذشت. هنوز علت مرگ این زن جوان مشخص نشده است.

رئیس جمهور طی یک دستور فوری خواستار رسیدگی به حادثه و روشن شدن ابعاد موضوع شده است. در همین راستا مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از تشکیل کمیسیون تخصصی برای تشخیص علت فوت خانم امینی در پزشکی قانونی استان تهران خبر داده است و قرار است نتیجه در آینده ای نزدیک اعلام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا