بین الملل

جانسون: هرگز از اتحادیه اروپا برای تأخیر برگزیت درخواست نمی‌کنم

نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه گفت: تحت هیچ شرایطی از اتحادیه اروپا برای تأخیر برگزیت درخواستی نمی‌کنم.

به گزارش روزنامه گاردین، به رغم اعتراضات در مقابل ساختمان شماره ۱۰، جانسون با حضور در جمع خبرنگاران با رد اعتراضات در مورد عدم تمدید مهلت به انگلیس برای برگزیت، گفت: من هرگز از اتحادیه اروپا برای تأخیر برگزیت درخواست نخواهم کرد.

جانسون خطاب به معترضان در مقابل ساختمان داونینگ استریت تأکید کرد که وی می تواند در نشست اتحادیه اروپا در ماه اکتبر (مهر- آبان) به توافق برسد.

برخی ناظران بر این باور بودند که با تشدید اعتراضات، نخست وزیر انگلیس باید با انتخابات زودهنگام موافقت کند اما جانسون با مخالفت با برگزاری انتخابات زودهنگام از نمایندگان پارلمان خواست؛ با رأی گیری در مورد تأخیر برگزیت مخالفت کنند.

گروهی از نمایندگان محافظه کار انگلیسی قصد دارند روز سه‌شنبه طرحی را ارائه کنند که جانسون را به تمدید روند برگزیت، در صورت عدم موفقیت در رسیدن به توافق جدید با اتحادیه اروپا ملزم کند.

اتحادیه اروپا تا ۳۱ اکتبر (۹ آبان) به انگلیس فرصت داده تا درباره چگونگی خروج از این اتحادیه به توافق برسد؛ اما نخست وزیر جدید انگلیس بصراحت اعلام کرده که اگر نتواند تا پیش از این مهلت توافق کند، در موعد تعیین شده اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

«ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس سه بار توافق با اتحادیه اروپا را به پارلمان ارائه کرد اما قانون‌گذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد امسال با اعلام شکست تلاش‌هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اعلام کرد و در هفتم ژوئن (۱۷ خرداد) از سمت خود کناره‌گیری کرد.

بوریس جانسون وعده داده است که روز ۳۱ اکتبر (نهم آبان) لندن با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا