مهاجرت

راه های مهاجرت به اتریش

اولین سوالی که برای متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور پیش می آید; راه های مهاجرت به کشور مقصد.

راه های مهاجرت به اتریش چیست؟

برای مهاجرت به اتریش می توانید به یکی از روش های زیر اقدام کنید:

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل

تحصیل در خارج از کشور یکی از ساده ترین راه های مهاجرت به اتریش می باشد. برای تحصیل در اتریش نیاز به ویزای تحصیلی اتریش دارید. توجه داشته باشید که تحصیل به خودی خود منجر به اقامت دائم و تابعیت نمی شود.

اما شما می توانید پس از گذراندن موفقیت آمیز یک برنامه تحصیلی در اتریش و درخواست تمدید اجازه اقامت به مدت دوازده ماه برای جستجوی کار یا شروع کار در اتریش، وضعیت خود را از مجوز اقامت دانشجویی به کارت قرمز-سفید-قرمز تغییر دهید.

تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش رایگان است و تنها ۷۲۷ یورو به عنوان شهریه ترم دریافت می شود. دانشگاه های بین المللی و خصوصی علمی کاربردی و تربیت معلم برای پذیرش دانشجو شهریه دریافت می کنند.

مهاجرت کاری به اتریش
اولین قدم برای مهاجرت کار به اتریش اخذ ویزای کار در اتریش می باشد. شهروندان خارج از اتحادیه اروپا می توانند با ویزای جستجوی کار وارد اتریش شوند. این ویزا شش ماه اعتبار دارد و به دارنده آن اجازه می دهد در اتریش اقامت کنند و به طور قانونی به دنبال کار باشند. همچنین اگر پیشنهاد کاری از یک شرکت معتبر دارید می توانید کارت قرمز-سفید-قرمز بگیرید.
مهاجرت کاری به اتریش
اولین قدم برای مهاجرت کار به اتریش اخذ ویزای کار در اتریش می باشد. شهروندان خارج از اتحادیه اروپا می توانند با ویزای جستجوی کار وارد اتریش شوند. این ویزا شش ماه اعتبار دارد و به دارنده آن اجازه می دهد در اتریش اقامت کنند و به طور قانونی به دنبال کار باشند. همچنین اگر پیشنهاد کاری از یک شرکت معتبر دارید می توانید کارت قرمز-سفید-قرمز بگیرید.
سرمایه گذاری در اتریش از طریق ثبت شرکت
یکی از راه های سرمایه گذاری و مهاجرت به اتریش ثبت شرکت در اتریش می باشد. با این روش می توانید کارت قرمز-سفید-قرمز بگیرید.یکی از مزایای ثبت شرکت در اتریش امکان استخدام پنج نفر از اعضای خانواده و در نتیجه اخذ اقامت کاری می باشد. صرف نظر از هزینه های این روش اعم از هزینه های ثبت شرکت، افتتاح حساب بانکی و مالیات، مزایایی مانند سرمایه گذاری در کشوری با ثبات اقتصادی بالا، امکان اخذ وام بانکی با نرخ پایین دارد. نرخ بهره، آوردن اعضای خانواده و فرصتی برای آموزش فرزندان متقاضی.
مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج
با عقد ازدواج مدنی و رسمی با یک شهروند اتریشی می توان شهروند اتریش شد. طبق شرایط عمومی اخذ تابعیت از طریق ازدواج، متقاضی باید حداقل شش سال به صورت قانونی و مستمر در اتریش اقامت داشته باشد و حداقل پنج سال با همسر خود در یک خانه زندگی کرده باشد. به منظور جلوگیری از دور زدن قانون و ازدواج های جعلی، اداره مربوطه مدارک و سند ازدواج را بررسی و در صورت نیاز مصاحبه نیز انجام می شود.
مهاجرت و اخذ تابعیت اتریش از طریق تولد
متولد شدن در اتریش به طور خودکار به شما تابعیت آن کشور را نمی دهد. تابعیت از طریق تولد در اتریش از سیستم خون پیروی می کند و حداقل یکی از والدین در ازدواج مدنی باید شهروند اتریش باشد. در صورت عدم ثبت ازدواج والدین، تابعیت پدر تعیین کننده تابعیت فرزند خواهد بود. توجه داشته باشید به دنیا آوردن کودک در اتریش منجر به اخذ تابعیت والدین نمی‌شود.
مهاجرت به اتریش از طریق ویزای هنرمندان
اگر به‌عنوان یک هنرمند تمام‌وقت کار می‌کنید و درآمد خود را از این نوع کار می‌گیرید، می‌توانید مجوز اسکان هنرمندان برای مرخصی نامحدود را درخواست کنید. هنرمندان خود اشتغال و وابسته می‌توانند برای مجوز مرخصی نامحدود هنرمندان درخواست کنند.

مجوز اقامت هنرمندان معمولاً به مدت ۱۲ ماه صادر می‌شود.
در صورت فعالیت هنری وابسته، هنرمندانی که تبعه کشور خارج از اتحادیه اروپا هستند باید اظهارنامه کتبی از کارفرمای خود ارائه دهند و شرایط عمومی اعطای مجوز را داشته باشند.
در مورد فعالیت هنری خوداشتغالی، قرارداد کتبی برای فعالیتی که بیش از شش ماه به طول انجامد و همچنین اثبات انطباق با شرایط عمومی اعطای مجوز لازم است.
مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی
یکی از راه‌های مهاجرت به اتریش پناهندگی به این کشور است. موسسه مهاجرتی GO2TR خدماتی در زمینه پناهندگی به اتریش ارائه نمی‌دهد. این روش با توجه به خطراتی که دارد و محدودیت‌هایی که برای پناهندگان در کشور مقصد ایجاد می‌کند؛. به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.درخواست‌های حمایت بین‌المللی (تقاضای پناهندگی) باید مستقیماً به ایستگاه پلیس یا توسط یک افسر پلیس ارسال شود. سپس اداره پلیس اطلاعات شما را به اداره مهاجرت و پناهندگی فدرال (BFA) ارسال می کند. اگر در پروسه پناهندگی اتریش پذیرفته شوید، کارت حق اقامت (کارت سفید) دریافت خواهید کرد. در این مرحله احتمالا به یکی از مراکز اقامتی در یکی از استان های اتریش منتقل خواهید شد. توجه داشته باشید که در روش اخذ اقامت از طریق پناهندگی، اجازه کار به پناهنده داده نمی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا