جامعه

چند دهه بلاتکلیفی را پایان دهید دانشکده پرستاری همچنان در انتظار عزم مسوولان

به گزارش پایگاه خبری آرمان خرد به نقل از هاژه_ با گذشت تغییر در هویت و نام، ساختمان نیمه کاره بلوار پرستار به دانشکده پرستاری تغییر یافته و علی‌رغم جذب دانشجو، همچنان کلاس‌های درس در دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

دهه 40 شمسی دوران طلایی شکوفایی و توسعه مهاباد بود، اما در دهه 60 شمسی نیز تلاش‌ها برای احداث و توسعه زیرساخت‌های این شهر انجام شد ولی تا به این لحظه به سرانجام نرسیده است.

پیراپزشکی، دانشکده علوم انسانی، مجتمع عالی سلامت، یکی از این موارد است که قرار بود در ساختمانی در بلوار پرستار آغاز بکار کند و حالا در آخرین تحول به دانشکده پرستاری تبدیل شده است. در این گزارش به تاریخچه این ساختمان پرداخته ایم.

یکی از این خواسته های به حق کە مردم، نخبگان و تحصیلکرده های مهاباد سالهاست در انتظار محقق شدن آن هستند، تاسیس مرکز دانشگاهی پیراپزشکی است، که علی‌رغم تصویب تاسیس آن و احداث قسمت اعظمی از ساختمان آن مدت هاست که بلاتکلیف مانده، این در حالی است که احداث 2 بیمارستان در شهر آغاز شده ولی تاکنون خبری از تکمیل شدن ایسن ساختمان نیمه‌کاره نیست.

با توجه به وجود چندین مرکز دانشگاهی مهم در این شهرستان و ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان علمی و آموزشی مهاباد، وجود دانشکده پیراپزشکی می توانست نمادی از تمامی این ظرفیت ها باشد و مهاباد را با برند “شهر دانشگاهی” در سطح کشور مطرح نماید.

اوایل دهه هفتاد شمسی این ساختمان قرار بود به دانشگاه پیراپزشکی تبدیل شود، اما بعدها مسوولیت آن به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه منتقل شد، چند سال بعد کاربری و هویت آن به دانشکده علوم انسانی تغییر یافت.

این ساختمان نیمه کاره تقریبا یک دهه کامل رها شده بود تا اینکه دوباره این دانشکده به مجتمع عالی سلامت تغییر یافت و بازهم تکمیل آن از سوی مسوولان رده بالای شهرستان و استان اعلام شد.

در سال 96 در آخرین تحول این ساختمان به دانشکده پرستاری تغییر یافت و با تخصیص بودجه عملیات عمرانی در آن هرچند با سرعت کم اما ادامه یافت.

چند سالی است که دانشکده پرستاری دانشجو می‌پذیرد اما ساختمان آن همچنان نیمه کاره است و بارها از سوی مسوولان پیشرفت فیزیکی آن 95 درصد اعلام شده است.
تلاش‌هایی از سوی مسوولان برای جذب اعتبارات در جریان است و در چندین گفتگوی جداگانه و کنفرانس خبری بر این امر تأکید شده اما تا این لحظه اقدام ملموسی مشاهده نمی‌شود.

اکنون که احداث 2 بیمارستان مهاباد شروع شده، این انتظار از سوی مردم از مسوولان وجود دارد که این ساختمان نیز به سرانجام مشخصی برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا