جامعه

صبح امروز 9 شهروند کورد ایرانی پس از 4 ماه اسارت به ایران بازگشتند

به گزارش پایگاه خبری آرمان خرد : 9 شهروند کورد ایرانی پس از 4 ماه اسارت در زندانی در شمال سوریه به ایران بازگشتند. بر اساس گزارشی که به دست هاژه رسیده است این پناهجویان از طریق مرز رازی خوی وارد ایران شده‌اند و در لحظه نگارش این خبر از ارومیه در حال حرکت به سمت کرمانشاه هستند.

این پناهجویان که می‌خواستند از طریق مرز آبی ترکیه به یونان و سپس به انگلستان مهاجرت کنند در استانبول ترکیه دستگیر شده بودند.

8 نفر از این پناهجویان اهل پاوه و یکی از آن‌ها اهل سردشت است.

پناهجویان در مدت اقامت خود در ترکیه با یک قاچاقچی آشنا می‌شوند. این قاچاقچی آن‌ها را وارد گروهی حدودا صد نفره شامل پناهجویان عراقی و سوری می‌کند. در این حین تمام پناهجویان در جنگل‌های اطراف استانبول دستگیر می‌شوند. پناهجویان سوری آزاد می‌شوند و پناهجویان ایرانی و عراقی به پیشنهاد قاچاقچی و برای جلوگیری از دیپورت شدن به ایران خود را شهروند سوریه و با اسامی سوری معرفی می‌کنند.

پلیس ترکیه آنها را به مرز سوریه می‌برد و در اختیار گروه «جیش الحر» سوری قرار می‌دهد و پناهجویان به اسارت این گروه در می‌آیند.

شب گذشته خبر آزادی این 9 شهروند کورد را خانم رستمی از بستگان یکی از پناهجویان در گفتگو با هاژه تایید کرده بود.

همزمان سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران از وارد شدن این پناهجویان در روز شنبه (امروز) خبر داده بود.

سیاوش پاک‌سرشت، مبین ولدبیگی، افشار رستمی، بهمن شادروان، مسعود حیدری، سعید احمدی، فردین درویشپور، هدایت رخزادی و سامرند خضرپور اسامی 9 پناهجوی کورد ایرانی است که امروز به ایران بازگشته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا