فرهنگ و هنرگفتگو

انتخاب اسامی بومی برای معابر و اماکن، احترام به هویت شهر است

دیار عبداله زاده گفت: برای نامگذاری کوچه ها و معابر شهر پاوه تلاش کرده ایم از اسامی بومی و شخصیت‌های برجسته محلی و منطقه‌ای استفاده کنیم و هویت بومی شهر را پاس بداریم.

سخنگوی شورای شهر پاوه در گفتگو با کردپرس عنوان کرد: جایگاه شورای شهر در پاوه به دلایل مختلف تضعیف و رسالت آن محدود به نظارت و جهت دهی به امورات شهرداری شده است، اما در سال گذشته سعی زیادی برای بازگشت شورا به جایگاه واقعی خود انجام گرفت و این تلاش ها در سال جدید تداوم خواهد یافت.
وی افزود: هیات رئیسه سال دوم شورای شهر به اتفاق آراء همه اعضا تشکیل شد، اتفاقی که مشابه آن در سال‌های گذشته رخ نداده بود و این همدلی، امید به تاثیرگذاری بیشتر را زنده ‌کرد.

استفاده از اسامی بومی برای نامگذاری

عبداله زاده پیرامون نامگذاری کوچه ها و معابر شهر گفت: در ۷ ماه گذشته بیش از ۲۰۰ مورد نامگذاری داشته ایم و این موضوع تا تحقق وعده نامگذاری همه کوچه‌ها و معابر ادامه خواهد داشت. شهرداری هم در حال نصب برخی از تابلوها و تهیه باقی مانده آن‌ها است.

وی یادآور شد: در کارگروه نامگذاری سعی شد با همفکری شهروندان ضمن استفاده از اسامی بومی و شخصیت‌های برجسته محلی و منطقه‌ای، هویت محلات را نیز پاس بداریم و از این رو میادین، خیابان و کوچه هایی را به نام میرئاوا، قلادزه، کریسان، تپه کوله، بیرواس، هیات، شمان، دوریسان، سرکران، قاضی جبرئیل، خواجه نصرالله طاهری، شهید عبدالله زاده، حاج علی احسن امینی و … نامگذاری شدند.

سخنگوی شورای شهر پاوه از استقبال این مجموعه از حضور هنرمندان و اهالی قلم و فرهنگ خبر داد و گفت: شورا در این راستا و در جهت کمک به نویسندگان و ناشران سعی کرده با توجه به اعتباراتی که در اختیار دارد با اهالی فرهنگ همراهی نماید و کتاب آتی چاپ روضه الصفا از جمله کتاب‌های چاپ شده توسط شورا و شهرداری می‌باشد.

وی افزود: شورای شهر در سال گذشته برابر ضوابط حاکم در حمایت از ورزشکاران و افتخار آفرینان رشته‌های مختلف، تیم‌های ورزشی و هیات کوتاهی نکرده و با استفاده از ظریفت‌های شهرداری سعی کردده در پروژه‌های ورزشی از جمله زمین چمن مصنوعی روستای خانقاه و استخر سر پوشیده شهر همراه و هم قدم باشد.‌

عبداله زاده ادامه داد: شورای اسلامی شهر به وعده خود در روز جهانی معلولان سال ۱۴۰۰ مبنی بر خرید وسایل بازی برای استفاده دانش آموزان مدرسه طلوع عمل و وسایل وعده داده شده در شهریور ماه ۱۴۰۱ در محل مذکور نصب و راه اندازی شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: سال گذشته با تشکیل چهار کمیسیون عمران و خدمات شهری، مالی و سرمایه گذاری، حقوقی و ورزشی و کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی هر طرح و لایحه و پیشنهادی ابتدا در کمیسیون مربوطه بررسی و کارشناسی و در نهایت جهت تصمیم گیری به صحن شورا ارسال شد و در بسیاری از جلسات کمیسیون نیز سعی بر دعوت از کارشناسان و صاحبان نظر به جهت همفکری شده است.

سخنگوی شورای شهر پاوه افزود: همچنین در سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۱۹ جلسه کمیسیون‌های چهارگانه و ۵۰ جلسه رسمی برگزار شده که نتیجه آن ۱۷۱ مصوبه بوده که در این میان هیات تطبیق مصوبات شهرستان تنها ۳ درصد از مصوبات شورای اسلامی شهر را مغایر با قانون تشخیص داده است.

وی ادامه داد: حضور منظم اعضای شورای شهر در میز خدمت دوشنبه های شهرداری به منظور پیگیری مشکلات مراجعین و حضور در محلات و دیدارهای چهره به چهره و گزارش‌های منظم هفته‌ای و استفاده‌ی اعضاء از بستر شبکه های اجتماعی برای ارتباط با شهروندان موجب شد که بسیاری از همشهریان به راحتی بتوانند ایده‌ها، نظرات و دیدگاه خود را در امورات مختلف بی واسطه با نمایندگان پارلمان شهر به اشتراک بگذارند و از آنچه در شورای شهر گذشته مطلع باشند.

 

بودجه 60 میلیاردی شهرداری پاوه

سخنگوی شورای شهر پاوه در ادامه به بودجه ۶۰ میلیارد تومانی شهرداری پاوه در سال جاری اشاره کرد و گفت: برای اولین بار به منظور شفافیت و جلوگیری از سلیقه‌ای عمل کردن، ریز تمام ‌پروژه‌های عمرانی در آن گنجانده شده است که نظارت شورا و مردم بر عملکرد شهرداری را تسهیل و شهرداری را مجاب به با برنامه پیش رفتن می‌کند.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ آدرس در دفترچه عوارض امسال تعریف شده که گامی در راستای دریافت عادلانه عوارضات از شهروندان بود. نرخ عوارضات هم از صفر تا حداکثر ۴۰ درصد افرایش داشته و مبلغ عوارض کسب و پیشه با ایجاد تغییراتی اساسی به گونه ای مشخص گردیده که در برخی از موارد تا ۸۰۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و اینکار به منظور تشویق کسبه و مراکز خدماتی و درمانی به پرداخت عوارضات سالیانه بود.

عبداله زاده گفت: دفترچه ارزش معاملاتی نیز با متوسط افزایش ۲۵ درصدی به گونه ای تنظیم شده که ساخت و سازهای داخل تراکم و برابر ضابطه حداقل پرداختی به شهرداری را داشته باشند و به جهت حمایت و تشویق شهروندان به ساخت و ساز قانونی گاها مبالغ پرداخته شده نسبت به سال قبل کاهش یافته است و مبالغ جرایم برای ساختمان‌های بلند مرتبه‌ای که نظم شهر و ارامش شهروندان را بهم زده اند بر اساس تعداد طبقات خارج ار تراکم ۳، ۴ و ۵ برابر سال گذشته ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: بودجه، دفترچه عوارضات و ارزش معاملاتی به عنوان مهم‌ترین سندهای راهبردی ابلاغی یک ساله شورای شهر به شهرداری در شورای ششم با حساسیت بالا و با در نظر گرفتن جمیع شرایط به گونه تنظیم ‌شده است که در برگیرنده منافع شهر و آرامش شهروندان باشد.

 

پیگیری تامین آب شرب پاوه و جمع آوری فاضلاب شمشیر تا نوریاب

سخنگوی شورای شهر پاوه در ادامه به پیگیری مسائل و کمبودهای شهر از جمله مشکل آب شرب و فاضلاب پاوه اشاره کرد و گفت: در دیدار با مدیر آبفای استان موضوع تامین آب شرب پایدار مناطق الحاقی به شهر پیگیری شد و نماینده اورامانات هم وعده داد که برای اختصاص ردیف بودجه برای اجرای این طرح و طرح جمع آوری فاضلاب مسیر شمشیر تا نوریاب تلاش کند. همچنین مشکل فاضلاب مناطق الحاقی از طریق آبفای استان و دبیر کارگروه سلامت استان به صورت مستمر پیگیری شد.

وی حضور در سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور برای پیگیری وصول طلب‌های میلیاردی شهرداری از دستگاه‌های دولتی، پیگیری دریافت اعتبارات، تسهیلات و ماشین آلات در سازمان شهرداری‌های کشور، رایزنی با مسکن و شهرسازی و اعضای کارگروه ماده ۵ استان برای پیگیری مشکلات و موانع تصویب طرح تفصیلی و شروع مطالعات طرح جامع جدید شهر، دیدارهای متعدد با نماینده اورامانات برای پیگیری مجوز تاسیس مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان، پارک ۷۲ هکتاری قلادزی، پارک سر درده و تامین اعتبار برای ارائه خدمات عمرانی در مناطق الحاقی، دیدارهای کاری مستمر با مدیران کل منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی استان در خصوص واگذاری زمین‌های اراضی ملی به جهت بهره برداری شهرداری به عنوان فضای سبز و …. را از دیگر کارهای صورت گرفته توسط شورا برشمرد.

عبداله زاده ادامه داد: طرح مطالعاتی مدیریت پسماند شهر با اولویت بررسی وضعیت محل دفن زباله و ایجاد تغییرات مهندسی در محل کنونی توسط شهرداری در حال پیگیری برای اجرایی شدن است. همچنین پیشنهاد خرید المان‌های مناسبتی، بازسازی فضای بوستان‌ها، رنگ آمیزی پله‌های میدان مولوی تا دره باسام به عنوان یکی از طولانی ترین پله‌های شهری کشور، پیگیری حقوقی موضوع زمین فوتبال نسمه و … از دیگر کارهای صورت گرفته است.

تلاش برای مدیریت ترافیک در پاوه

وی مکلف کردن شهرداری به اصلاح هندسی برخی معابر، پیاده رو سازی و ایمن سازی برخی نقاط را از دیگر مصوبات شورای شهر عنوان کرد و گفت: تعدادی از آن مصوبات اجرا و تعدادی نیز در دستورکار برای انجام هستند.

سخنگوی شورای شهر پاوه افزود: ساماندهی وانت‌های فروش میوه، اجرای دقیق محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها ترافیکی، راه اندازی و تجهیز و تعمیر زیرساخت های الکترونیکی کنترل ترافیک، ایمن سازی پیاده رو ها و … همواره به جهت تعدیل معضل ترافیک مورد تایید و تاکید شورای شهر بوده است. همچنین شورا بر ساماندهی معابر شهرک کارگاهی، روکش آسفالت خیابان مرکزی، ایجاد معبر میرعمر، محله سرباور تاکید ویژه داشت که بخش عمده آن توسط شهرداری انجام گرفت.

وی افزود: خرید دستگاه‌های تولید قطعات بتنی، تجهیز و تعمیر و تلاش برای اخذ گواهینامه‌ های استاندار کارخانه آسفالت، راه اندازی کارخانه سنگ شکن از جمله اقدامات شورای شهر در راستای تامین درآمد پایدار برای شهرداری بود که تلاش‌ها برای بهتر شدن و بازدهی بیشتر آنها نیز ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا