سایر

آموزش سئو سایت

آموزش سئو سایت مخفف چیست؟ سئو چیست
درست در همین لحظه که وارد این صفحه شدید در اولین پله سئو و مرحله یادگیری سئو ایستاده‌اید. جایی که لازم نیست هیچ پیش‌زمینه و دانش قبلی در مورد سئو داشته باشید.

بدیهی‌ترین و اساسی‌ترین نیاز بعد از گذراندن آموزش‌های راه‌اندازی کسب ‌و کار آنلاین سئو و ایجاد وب‌سایت تجاری، آشنایی با اصول سئو (به انگلیسی: SEO و مختصر Search Engine Optimization) است.

آشنایی با موتورهای جستجو
موتور جستجو چیست‌ و چرا آموزش سئو تا این اندازه مهم است؟
“مامان… جورابای من کجاست؟” هنوز جمله شما تمام نشده که مادر با یک جفت جوراب تمیز و مرتب روبروی شما می‌ایستد! “مامان… کیف من کجاست؟ دسته کلیدم کو؟ مدارک ماشینمو کجا گذاشتی؟” و هزاران درخواست دیگر که همگی در کسری از ثانیه پاسخ داده می‌شود!

مراحل کلی عملکرد موتور جستجو آموزش سئو سایت مثل مادر یک پسربچه بی‌نظم و بازیگوش است که هیچ‌وقت نمی‌داند وسایلش کجاست! فقط کافی است مادرش را صدا بزند تا در کمترین زمان وسایل مورد نیازش را پیدا کند.

فضای مجازی دنیای بزرگی است و بی‌نهایت وب‌سایت و آموزش سئو خدمات را در خود جای داده‌است که ما از وجود بسیاری از آنها بی‌خبریم. این موتورهای جستجو هستند که در تمام ساعات شبانه‌روز مشغول به بررسی وب‌سایت‌ها و خدمات دنیای مجازی هستند.

فقط کافی است شما به عنوان کاربر این فضای مجازی درخواست خود را به موتور‌های جستجویی مانند گوگل اعلام کنید و آنها تمام وب‌سایت‌ها و خدمات مرتبط با درخواست شما را در کسری از ثانیه به شما نشان می‌دهند.

طبق آخرین آمار سال ۲۰۱۸، حدود ۸۵ درصد از کاربران آموزش سئو  برای جستجو و یافتن نیازهای خود از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کنند.

سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو چیست؟
سئو مخفف کلمات Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. خدمات سئو از آنجا که گوگل بزرگ‌ترین موتور جستجو در دنیاست، سئو بر اساس معیارها و قوانین رتبه‌بندی گوگل انجام می‌شود.

هر بار که کلمه‌ای را در گوگل جستجو می‌کنید با یک لیست بلند از نتایج مرتبط با جستجو مواجه می‌شوید که اصطلاحا آن را SERP یا Search Engine Results Pages -به معنای صفحه نتایج جستجو- می‌نامند.

بیشتر مخاطبان از سئو سایت صفحه اول نتایج فراتر نمی‌روند و در همان صفحه به خصوص در سه ردیف اول لیست، به پاسخ سوال خود می‌رسند و ادامه نتایج را بررسی نمی‌کنند.

بنابراین شما به عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار آنلاین باید آموزش سئو سایت تمام تلاش‌تان را به‌کار ببرید تا وب‌سایت شما با کلمات جستجوی مرتبط در صفحه نخست و حتی در اولین ردیف نتایج موتور جستجو گوگل ظاهر و مشتری و فروش شما زیاد شود. سئو در واقع مجموعه تلاشی است که شما برای رسیدن به ابتدای لیست گوگل انجام می‌دهید.

سئو داخلی چیست؟ سئو داخلی یا درون صفحه چیست؟
در سئو داخلی (به انگلیسی: On Page) در واقع تمرکز روی یک برگه یا آدرس سایت است تا بتوانیم آن‌را از لحاظ فنی بررسی و بهینه‌سازی کنیم.

سئو خارجی چیست؟آموزش سئو سایت خارجی یا بیرون صفحه چیست؟
سئو خارجی (به انگلیسی: Off Page) بر خلاف سئو داخلی، مجموعه اقدامات و کارهایی است که خارج از محیط وب‌سایت برای بهبود رتبه سایت خود انجام می‌دهیم، در واقع ما درسایت‌های معتبر دیگر به معرفی سایت آموزش سئو سایت خود می‌پردازیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا