بین الملل

سی ان ان: اکثریت دمکرات های مجلس نمایندگان آمریکا خواستار استیضاح ترامپ هستند

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد که با حمایت یکی دیگر از اعضای دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا، اکنون بیش از نیمی از دمکرات های این مجلس خواهان آغاز فرایند استیضاح ترامپ هستند.

سی ان ان  جمعه شب در تارنمای خود نوشت که اعلام حمایت «سالود کارباخال» عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا از آغاز فرایند استیضاح ترامپ، تعداد نمایندگان دمکرات حامی استیضاح را به 118 نفر رساند که نشان می دهد اکنون بیش از نیمی از دمکرات های این مجلس خواهان آغاز تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهوری ایالات متحده هستند.

اکنون افزون بر این تعداد از دمکرات ها، «جاستین آماش» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان نیز موضع رسمی خود را مبنی بر حمایت از استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده که تعداد مجموع حامیان استیضاح را به 119 در این مجلس می رساند.

به نوشته سی ان ان، با وجود آنکه دمکرات های مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات خود را در کمیته مختلف این مجلس درباره ترامپ و دولت او ادامه می دهد، حمایت اکثریت این حزب از استیضاح ترامپ لزوما به این معنا نیست که این اکثریت نظر دیگران را نیز تغییر دهد.

مولر روز چهارشنبه در کمیته قضایی مجلس نمایندگان حاضر شد و به سوالات نمایندگان پاسخ داد. او در این نشست، ترامپ را از اتهام جلوگیری از اجرای عدالت تبرئه نکرد و گفت مطابق رویه وزارت دادگستری، رئیس جمهوری مستقر تحت تعقیب کیفری قرار نمی گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا می توان ترامپ را بعد از قدرت، به دلیل این اتهام های مورد تعقیب قرار داد، به صراحت پاسخ مثبت داد. مولر در اظهارات خود تصریح کرد که روسیه قصد دخالت در انتخابات ریاست جمهوری را داشته است.

جری ندلر رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا پس از این نشست گفت: با توجه به اینکه ترامپ بارها قوانین کشور را نقض کرده، می تواند مجرم شناخته شود. وی به گزارش مولر اشاره کرد و افزود: در این گزارش اسناد کافی مبنی بر جرایم و تخلفات ترامپ وجود دارد.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده است که به دنبال جمع آوری اطلاعات محرمانه گزارش مولر در دادگاه فدرال است تا بتواند از طریق آن علیه ترامپ اقدام کند.

ندلر گفت: ما درباره فسادهای دولت و سوء استفاده از قدرت تحقیق می کنیم. چیزهایی که مولر در گزارش خود بیان کرد ممکن است نقض های احتمالی باشد که سبب توسل به ماده ای از قانون درباره استیضاح شود. ما در حال تحقیق هستیم و مشخص خواهیم کرد که آیا باید این مواد قانونی را به مجلس نمایندگان ارائه کنیم یا نه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا